چشم انداز تویوتا در سال 2022

صنعت خودروی جهانی قبل از حمله روسیه به اوکراین، تحت‌تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ و کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا قرار گرفته بود و بخش‌هایی از زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار داد و به افزایش قیمت مواد خام مانند آلومینیوم و نیکل کمک کرد.
تصویر چشم انداز تویوتا در سال 2022

به گزارش سایت خبری پرسون، باب کارتر، معاون اجرایی فروش تویوتا موتور آمریکای شمالی اظهار کرد: چشم‌انداز جدید این خودروساز ژاپنی از ۱۵.۵ میلیون دستگاه نسبت به پیش‌بینی قبلی ۱۶.۵ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

او گفت: چالش‌های زنجیره تامین که ما شاهد آن هستیم، برای مدتی با ما باقی خواهند ماند.

صنعت خودروی جهانی قبل از حمله روسیه به اوکراین،تحت‌تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ و کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا قرار گرفته بود و بخش‌هایی از زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار داد و به افزایش قیمت مواد خام مانند آلومینیوم و نیکل کمک کرد. کارتر گفت که نرخ فروش صنعت ایالات‌متحده در سه ماهه اول سالانه ۱۴.۳ میلیون بوده است اما او به پیش‌بینی جدید اطمینان دارد. با این حال، او افزود که اگر مشکلات زنجیره تامین ادامه یابد، سناریوی نزولی بین ۱۴.۹ میلیون تا ۱۵ میلیون فروش وجود دارد.

کارتر تاکید کرد که چشم‌انداز فروش ایالات‌متحده بر اساس تقاضا نیست زیرا اگر خودروسازان بتوانند این تعداد خودرو بسازند، می‌توان به نرخ فروش در محدوده ۱۶ میلیونی دست یافت.

به گفته وی تویوتا انتظار دارد فروش برندهای تویوتا و لکسوس خود در آمریکا را در سال جاری به حدود ۲.۳۵ میلیون دستگاه برسد. در حالی که کارتر انتظار دارد برخی از هزینه‌های بالاتر موادخام به مصرف‌کنندگان منتقل شود، او مشکلی در قیمت خودرو برای سال جاری را نمی‌بیند. او گفت که پس از بهبود زنجیره تامین، شش ماه زمان می‌برد تا نرخ موجودی کالا عادی شود.

عرضه روزانه خودروهای تویوتا در ایالات‌متحده در حال حاضر کمتر از دو در برابر نرخ تاریخی ۴۰ تا ۴۵ روز است. او انتظار دارد که با احیای زنجیره تامین، تا ۳۰ روز بهبود یابد زیرا وسایل نقلیه به معنای واقعی کلمه قبل از ساخت به فروش می‌رسد.

منبع: ایسنا

391615

سازمان آگهی های پرسون