ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی تصویب شد

طرح الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورای شهر نظراتشان را در این زمینه مطرح کردند.
تصویر ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی تصویب شد

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این زمینه با بیان اینکه باید به صورت شفاف و مشخص این طرح ارائه شود، گفت: ما با اجرای طرح موافقیم چون میدان آزادی یکی از نشانه های شهری است و نشانه های شهری هویت شهر محسوب می شوند.

وی افزود: مطالعات میدان آزادی بدون حوزه های بلافصل تغییرات جدی ایجاد نمی کند و می دانیم که مصوبه شورا به دلیل غلبه فرهنگی این منطقه است.

صارمی تأکید کرد: در گذشته مطالعاتی صورت گرفته و ۸۰ درصد نیز پیش رفته و هزینه های زیادی نیز در ۳۰۲ هکتار انجام شده است و باید ببینیم آیا شورای شهر خواستار اجرای طرح در این محدوده است یا خیر؟

وی در ادامه یادآور شد: در گذشته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و فرودگاه مهرآباد هرگونه جابجایی را رد کرده و اعلام کردند هیچ گونه تغییراتی امکان پذیر نیست و از طرفی پدافند غیرعامل و هلی کوپترسازی نیز اعلام مخالفت کردند.

صارمی تأکید کرد: حوزه بلافصل در این طرح به طول دقیق مشخص شود و تقاضا می‌کنیم حدود کامل منطقه مشخص باشد.

سرانجام طرح الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی با اکثریت آراء موافق در شورای شهر تهران تصویب شد.

منبع: فارس

391221