پرسون از شیوه عجیب خدمات دهی در یک بانک گزارش می دهد؛

گواهی اشتغال برای افتتاح حساب! / سردرگمی مشتریان در ارائه خدمات بانکی

زمانی بسیاری از بانک ها به هر نحوی به دنبال جذب مشتری بودند، حتی برخی از بانک ها حاضر بودند میلیاردها تومان خرج تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری کنند تا مشتری بشیتری برای خود دست و پا کنند، اما این روزها دیگر در برخی از بانک ها خبری نیست.
تصویر گواهی اشتغال برای افتتاح حساب! / سردرگمی مشتریان در ارائه خدمات بانکی

به گزارش سایت خبری پرسون، تا همین یک ماه پیش کافی بود هموطنان با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه شان و پر کردن چند فرم، افتتاح حساب شان را برقرار کنند؛ اما بانک ملت یکی از بانک هایی است که به تازگی نحوه افتتاح حساب برای مشتریان جدید خود را محدود کرده و مشکلاتی را برای هموطنان به وجود آورده است.

آن طور که تعدادی از شهروندان تهرانی در ارتباط با تحریریه پرسون از روند خدمات رسانی برای افتتاح حساب در بانک ملت ابراز گله مندی داشتند.

اقدام عجیب بانک ملت

به بانک ملت شعبه آیت الله کاشانی زیر پارک باکری جنب خیابان کیهان مراجعه داشتم، که بعد از اینکه مدت ها در صف انتظار بودم و نوبتم شد از متصدی بانک درخواست فرم افتتاح حساب کردم که در پاسخ متصدی عنوان کرد که باید گواهی اشتغال از حقوق ارائه کنم.

رحیم که دل پری از این اقدام بانک ملت دارد، گفت: در حوزه خرید و فروش سنگ فعالیت دارم و بسیاری از مشتریانم چک بانک ملت ارائه می دهند، به همین منظور تصمیم گرفتم افتتاح حساب در این بانک انجام دهم تا امورات بانکی ام راحت تر انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما درباره اینکه نزد چه شعبه ای از این بانک مراجعه داشتید؟ پاسخ داد: به بانک ملت شعبه آیت الله کاشانی زیر پارک باکری جنب خیابان کیهان مراجعه داشتم، که بعد از اینکه مدت ها در صف انتظار بودم و نوبتم شد از متصدی بانک درخواست فرم افتتاح حساب کردم که در پاسخ متصدی عنوان کرد که باید گواهی اشتغال از حقوق ارائه کنم.

رحیم ادامه داد: بنده که کارمند نیستم و شغل آزاد دارم، این موضوع را به متصدی بانک عنوان کردم گواهی اشتغال ندارم که در جواب گفت باید جواز کسب یا قولنامه محل کسب ارائه دهید.

این شهروند غرب تهران تصریح کرد: این اقدام بسیار برای من تعجب آور بود به همین منظور نزد یکی از بانک های دیگر رفتم و به راحتی با ارائه شناسنامه و کارت ملی افتتاح حساب صورت گرفت.

اطلاع رسانی صورت نگرفته است

به دلیل اینکه بانک ملت شعبه زیر پل شهید باکری در نزدیک محل کسب و کار بنده قرار دارد، تصمیم گرفتم در آن جا حساب بانکی باز کنم که در کمال ناباوری متوجه شدم خواستار جواز کسب است.

در این میان یکی دیگر از شهروندان بلوار آیت الله کاشانی در منطقه 5 تهران نیز به خبرنگار پرسون گفت: به دلیل اینکه بانک ملت شعبه زیر پل شهید باکری در نزدیک محل کسب و کار بنده قرار دارد، تصمیم گرفتم در آن جا حساب بانکی باز کنم که در کمال ناباوری متوجه شدم خواستار جواز کسب است.

او که خود را احمدی معرفی کرد، اظهار داشت: در گذشته برای افتتاح حساب جاری و تسهیلات بانکی جواز کسب باید به رویت بانک می رسید، اما این روزها برای افتتاح حساب قرض الحسنه نیز باید جواز کسب ارائه دهیم.

این شهروند غرب تهران در پاسخ به این سوال که آیا افتتاح حساب در نهایت انجام شد؟ پاسخ داد: به هر حال چون نیاز به افتتاح حساب داشتم و اینکه دقایق طولانی در صف بانک منتظر مانده بودم جواز کسبم که همراهم بود ارائه دادم و افتتاح حساب صورت گرفت.

به گفته احمدی انتظار این است که اگر قانونی جدیدی وضع می شود در ابتدا اطلاع رسانی شود؛ نه اینکه مردم در جریان نباشند و به یک باره اقدام به این کار کنند.

سنگ اندازی در امور بانکی مردم

به هر حال شفافیت مالی افراد جامعه کمک بسزایی در جلو گیری از تخلفات می کند، اما اینکه بانک ملت برای افتتاح حساب قرض الحسنه درخواست گواهی اشتغال می کند، کمی دور از رفتار حرفه ای است.

اینکه بانک ملت بخواهد تشخیص دهد افراد سابقه بدحسابی نزد بانک های دیگر ندارند کافی است با یک استعلام ساده از داخل همان بانک به شکل آنلاین وضعیت مشتری مشخص شود، این نوع رفتارها نشان از آن می دهد که بانک ملت به دنبال سنگ اندازی پیش روی شهروندان است؛ البته شاید هم بانک ملت دیگر توان خدمات رسانی به مشتریان جدید را ندارد به همین خاطر مشتری جدید نمی پذیرد.

ناگفته نباشد این روزها بسیاری از بانک ها برای سهولت شهروندان در دریافت خدمات بانکی به شکل اینترنتی فعالیت می کنند، برای نمونه بانک رسالت افتتاح حساب خود را کاملا اینترنتی برای شهروندان انجام می دهد و شهروندان می توانند از خانه و بدون ارائه گواهی شغلی افتتاح حساب کنند که این اقدام حسنه می تواند الگوی خوبی برای بانک هایی مانند ملت به حساب آید.

پیگیری بی نتیجه

خبرنگار ما برای چرایی این موضوع با مدیر روابط عمومی بانک ملت تماس تلفنی برقرار کرد که تا تنظیم این خبر این ارتباط برقرار نشد، اما رسانه پرسون حاضر است نظرات مسئولان این بانک را نیز اطلاع رسانی کند.

گزارش از: محمد خادمی

391091