افزایش قیمت ها در بازار خودرو

بازار خودرو امروز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین حواشی پیش آمده پیرامون آزادسازی واردات خودرو، روند افزایشی را ثبت کرد و اکثر مدل‌ها با افزایش قیمت همراه بودند.
تصویر افزایش قیمت ها در بازار خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون، بررسی های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد که پژو ۴۰۵ با ۴ میلیون تومان، بیش‌ترین افزایش قیمت را ثبت کرده‌است. بازار خودرو در سال جدید برخلاف ماه‌های پایانی سال گذشته روند افزایشی را در پیش‌ گرفته‌، هرچند که همچنان حجم معاملات بسیار پایین است.

بازار خودرو ماه‌های پایانی سال گذشته را با رکود شدید و البته ثبات قیمتی به پایان برده‌ بود؛ این موضوع در کنار افزایش احتمال دستیابی به توافق و کاهش قیمت دلار، وعده‌های وزیر صمت برای افزایش تولید و هچنین آزادسازی واردات خودرو، این انتظار را ایجاد کرده بود که سال جدید با کاهش قیمت خودرو همراه باشد.

با این وجود اتفاقات چند هفته اخیر معادلات بازار را عوض کرد. تشدید اختلاف نظرها در مذاکرات وین و بازگشت دلار به کانال ۲۷ هزار تومان و همچنین حذف بند آزادسازی واردات خودرو، این سیگنال را به بازار مخابره کرده‌است که فعلا منتظر کاهش قیمت‌ها نباشد. بررسی‌های اقتصادآنلاین از بازار خودرو نیز نشان می‌دهد که امروز اکثر مدل‌ها با افزایش قیمت روبرو بودند.

در معاملات امروز پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، در مدل ۱۴۰۱ ، تغییر قیمتی نداشت و ۳۸۴ میلیون تومان معامله شد. این خودرو در مدل ۱۴۰۰، بدون تغییر قیمت نسبت به آخرین روز سال گذشته همچنان ۳۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود. در نسخه اتوماتیک و سقف شیشه با سال تولید ۱۴۰۰ این خودرو همچنان ۵۴۰ میلیون تومان معامله می شود.

پژو ۴۰۵ هم که چند ماهی است که خبر توقف خط تولید آن مطرح شده‌است و به نظر می‌رسد طی دو ماه آینده تولید آن متوقف شود با افزایش قیمت ۴ میلیون تومانی همراه شد و به ۲۸۴ میلیون تومان رسید.

۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱، ۲۷۸ میلیون تومان معامله شد و در مدل ۱۴۰۰ هم با دو میلیون تومان افزایش به ۲۶۶ میلیون تومان رسید. نسخه تیپ ۵ این خودرو در نسخه آپشنال بدون تغییر، ۳۲۵ میلیون تومان و در نسخه کم آپشن با ۲ میلیون افزایش، ۳۲۲ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس LXهم که دیروز ۲ میلیون افزایش داشت، امروز بدون تغییر قیمت، ۳۳۰ میلیون تومان معامله شد و نسخه ساده هم ثبات قیمتی را ادامه داد و ۲۷۵ میلیون تومان معامله شد.

قیمت دنا معمولی ۲ میلیون تومان افزایش داشت و در مدل ۱۴۰۰ به ۳۶۰ میلیون تومان رسید. قمیت این خودرو در مدل ۱۴۰۱ ب۳۷۵ میلیون در روز گذشته بود و امروز با ۳ میلیون تومان کاهش به ۳۷۲ میلیون تومان رسید.

پراید در نسخه ۱۱۱ هم بالاخره ثبات قیمتی اش را شکست و دوباره با افزایش دو میلیون تومانی به ۱۸۸ میلیون تومان رسید. در نسخه ۱۳۱ هم این خودرو ۱ میلیون تومان گران شد و ۱۷۱ میلیون تومان معامله شد.

تیبا هم از این افزایش ها بی نصیب نماند و در مدل هاچبک یک میلیون تومان و در مدل صندوق‌دار، ۲ میلیون گران شد و به ترتیب ۱۸۳ و ۱۷۸ میلیون تومان معامله شدند.

391076