شرایط بازگشت به میزان تولید پیش از تحریم‌ها مهیا است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تعمیر تأسیسات اساسی و بزرگ مانند واحدهای بهره‌برداری را انجام دادیم و اکنون شرایط مطلوبی برای بازگشت به شرایط پیش از تحریم‌ها داریم.
تصویر شرایط بازگشت به میزان تولید پیش از تحریم‌ها مهیا است

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهارکرد: با استقرار دولت سیزدهم در مدت شش ماه‌ برنامه گسترده‌ای درباره ‌برگشت به میزان تولید پیش از تحریم‌ها برنامه‌ریزی شد و این برنامه ریزی‌ها معطوف به‌برنامه‌های کوتاه مدت، میان و درازمدت بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه صنعت نفت در قسمت بالادستی شامل تحت الارض و سطح الارض گفت: بر اساس این موضوع، ۱۸ موضوع مهم را که می توانست ما را سریع به ظرفیت مناسب برگرداند طراحی کردیم که‌برخی از این برنامه‌ها به‌برنامه‌های درون چاهی معطوف بودند و برخی از اقدامات موجب شد شرایط مطلوب تری ایجاد شود.

​​​​دانشی​​​​​ افزود: علاوه‌بر این در سطح الارض به مقوله مهم از جمله خطوط لوله‌های جریانی توجه شد و ۵۱ اقدام شامل ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خطوط لوله را با برنامه‌ریزی تعمیراتی انجام دادیم که شرایط مطلوبی را برای ادامه کار ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اضافه‌کرد: تعمیر تأسیسات اساسی و بزرگ مانند واحدهای بهره‌برداری را انجام دادیم و اکنون شرایط مطلوبی برای بازگشت به شرایط پیش از تحریم‌ها داریم.

وی درباره حضور شرکت‌های دانش بنیان در افزایش ظرفیت تولید نفت بیان‌داشت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ما را به این وضعیت رسانده که می‌توانیم با همه قدرت بگوییم درآینده ای نزدیک به شرایط پیش از تحریم‌ها برخواهیم گشت و افزایش تولید نفت از جمله نشانه‌های این برنامه‌ریزی است.

دانشی به ارتباط مستقیم صنعت نفت و شعار امسال اشاره‌ کرد و گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای تحقق شعار امسال با توجه به اهمیتی که در زمینه اقتصادی کشور دارد، اقدامات اساسی داشته و در ادامه نیز برنامه‌ریزی‌های کاربردی را برای همکاری مشترک با مراکز دانش بنیان مرتبط با این صنعت به مرحله اجرا درخواهد آورد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به شناسایی چالش‌های مربوط به این صنعت و رفع آنها از طریق مراکز دانش بنیان ادامه داد: با همکاری‌های مشترکی که صورت خواهد گرفت، علاوه بر شتاب در زمینه تولید، زمینه ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی نیز فراهم می‌شود.

وی ادامه‌داد: این صنعت باید به سمت ارزش افزوده حرکت سریعتری داشته باشد و در این زمینه راه کارهای علمی و دانش بنیان، تاثیرگذاری مطلوبی دارند.

دانشی با بیان اینکه مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که تولید یک هزار بشکه نفت در روز ارزش افزوده ۵۰۰ هزار دلاری و ایجاد کننده شغل برای ۱۹ نفر خواهد بود گفت: این درحالی است با بکارگیری از دانش روز، امکان ایجاد ۲۰۰ شغل و ارزش افزوده چهار میلیون دلاری از تولید یک هزار بشکه نفت در روز نیز امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، هم اکنون می توان اعلام کرد که از مرحله دانش معکوس و ساخت محصولات مورد نیاز گذر کرده ایم و وارد عرصه خلاقیت در ساخت تجهیزات و برنامه‌ریزی شده ایم که این امر ارزش افزوده در تولید نفت را بیش از پیش فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، پیش از این، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ایجاد آمادگی برای تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت در سال ۱۴۰۱ خبر داده بود.

منبع: ایرنا

390656