با این جاذبه گردشگری درمانی آشنا شوید

کوه ریگ در شهرستان مهریز یزد از جاذبه های گردشگری درمانی محسوب می شود که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند.
تصویر با این جاذبه گردشگری درمانی آشنا شوید

به گزارش سایت خبری پرسون، کوه ریگ یکی از اماکن تفریحی شهرستان مهریز به شمار می ‌رود که در بخش مرکزی مهریز و در محله بغدادآباد واقع شده است.

این کوه، تلی از ماسه ‌های تمیز و بدون خاک است که به صورت تپه بسیار بزرگی در نزدیکی یکی از کوه های شهر مهریز قرار دارد.

ریگ های این کوه به دلیل تابش مستقیم نور خورشید، داغ می شود و به دلیل ریگ بودن تپه، کوهنوردان را اغلب تا نیمی از پا در ریگهای داغ فرو می برد و به همین دلیل بسیاری از مردم معتقدند که داغی ریگ ها می تواند دردهای عضلانی پا و کمر را از بین ببرد.

همین امر سبب شده سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری درمانی استفاده کنند.

کوه ریگ در طول سالیان طولانی و در چند صد سال پیش بر اثر وزش باد و جمع شدن توده های عظیمی از شن کنار یک کوه به وجود آمده و اکنون به یک منطقه تفریحی و ورزشی برای جوانان و خانواده ها تبدیل شده است.

چرا بازدید از کوه ریگ مهریز را پیشنهاد می کنیم؟


آیا از صعود در کوه‌های برفی خسته شده‌اید و لحظات متفاوتی را می‌خواهید تجربه کنید؟ شما می‌توانید به آدرس استان یزد، شهر مهریز و محله‌ی بغدادآباد بروید و به ماسه‌نوردی در کوه ریگ مهریز مشغول شوید؛ از آن بالا بروید و در میان ریگ‌ها غوطه بخورید!

در طول سال گردشگران بسیاری به‌سمت کوه ریگ مهریز می‌روند اما در ایام نوروز جمعیت گردشگران زیاد می‌شود؛ به‌ویژه در روز نه فروردین که در ادبیات باستانی «افسانه‌های نوروز سلطانی» خوانده می‌شود. شما در این روز خواهید توانست که با مردم محلی هم‌صحبت شوید و خوردن آش محلی «شولی» را هم در بین جمعیت حاضر تجربه کنید.

علاوه‌بر تفریح و ماجراجویی، دردهای عضلانی خود در ناحیه‌ی کمر و پا را در این مکان به‌طور طبیعی می‌توانید رفع کنید. مصرف قرص‌های شیمیایی تنها راه برای رفع بیماری نیست و روش‌های مختلفی برای درمان وجود دارد که عوارض کمتری دارند. یکی از این راه‌های درمان ماسه‌درمانی است.

در روش ماسه‌درمانی، فردی که از درد عضلانی رنج می‌برد ناحیه‌ی درد بدن خود را با ماسه می‌پوشاند. برای راحتی کار و بهره‌ی بیشتر از گرمای ماسه می‌توان کل بدن را با ماسه پوشش داد. با ماسه‌درمانی گرمای خورشید به بدن نفوذ می‌کند و اثرات خود را به ما می‌رساند. برای ماسه‌درمانی نباید حتماً بیمار بود و می‌توان برای لذت از طبیعت و تضمین شرایط جسمانی خود این کار را انجام داد.
امکان ماسه‌درمانی در کوه ریگ مهریز آن را به یک جاذبه‌ی توریستی – درمانی تبدیل کرده است.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته کوه ریگ مهری

کوه ریگ مهریز، تپه‌ای شنی در کنار یکی از کوه‌های شهر مهریز است. این تپه‌ی شنی به‌خاطر وسعت و بزرگی که دارد کوه نامیده می‌شود. این کوه ماسه‌ای از تجمع شنی که توسط باد آورده می‌شود به‌وجود آمده و تشکیل آن بیش از صد سال طول کشیده است. این کوه تنها تپه‌ی شنی شناخته شده در ایران است و شاید دلیلی برای جذب گردشگرانی است که می‌خواهند در طول زندگی «اولین و تنها»ی هر چیزی را ببینند. این کوه خود را از دیگر تپه‌های شنی متمایز می‌کند؛ این کوه، تنها حاصل رسوبات بادی است.

بازدید از این کوه تنها به عید نوروز محدود نمی‌شود و می‌توانید در ایام مختلف سال از این مکان بازدید کنید. اگر در فصول گرم سال به این مکان می‌روید صبح زود و بعد از غروب آفتاب اوقات مناسبی برای فرو رفتن در ماسه‌های کوه است؛ به‌ویژه هنگام غروب که ماسه‌ها گرمای خود را دیده‌اند و در هوای نسبتاً خنک بدن خود را به گرمای ماسه‌ها می‌سپارید. در فصول سرد هم، زمان ظهر وقت مناسبی برای ماسه‌نوردی است.

تابش نور خورشید به روی کوه ریگ مهریز مستقیم است. وقتی ماسه‌نوردی می‌کنید و پاهایتان در ماسه‌ها فرو می‌رود داغی را احساس می‌کنید. داغی ماسه دردهای عضلانی در ناحیه‌ی پا و کمر را بهبود می‌بخشد و معالجه‌ای طبیعی را تجربه می‌کنید.

390552