مالکی:

گفتگوهای وین طولانی نشود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای گفت: اگر مذاکرات فرسایشی شود، ما دچار همان چالش های گذشته می‌شویم.
تصویر گفتگوهای وین طولانی نشود

به گزارش سایت خبری پرسون، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای درباره روند مذاکرات وین، گفت: مذاکرات در شرایط خاصی قرار گرفته و به عبارت بهتر باید بگویم که مذاکرات بسیار پیچیده شده است.

وی بیان کرد: گزینه های مختلفی در جریان مذاکرات از سوی غربی‌ها مطرح می‌شود. مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات کاملا مشخص است و حتماً باید خطوط قرمز نظام مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرف اصلی ما آن است که غربی ها باید همه تحریم های جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند، اما در حال حاضر اما و اگرهای زیادی درباره لغو تحریم‌های ایران وجود دارد.

مالکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران همه تحریم های کشورمان لغو شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که مذاکرات به سمتی برود که خروجی آن، رفع تحریم‌ها و برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای گفت: قطعاً درباره تعیین تکلیف مذاکرات زمان هم برای ما بسیار مهم است و باید در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه مورد نظر ما حاصل شود. اگر مذاکرات زمانبر و فرسایشی شود، ما دچار همان چالش های گذشته می‌شویم که نباید این اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

389950