آیت‌الله‌علم‌الهدی:

براندازی اسلام شیعی نقشه و برنامه قطعی استکبار جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن محکومیت جنایات عربستان سعودی اظهارداشت که براندازی اسلام شیعی نقشه و برنامه قطعی استکبار جهانی است.
تصویر براندازی اسلام شیعی نقشه و برنامه قطعی استکبار جهانی است

به گزارش سایت خبری پرسون،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در تجمع بزرگ طلاب و حوزویان مشهدی در محکومیت جنایات وهابیت سعودی که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، آل سعود را شجره ملعونه‎ای در منطقه و جهان اسلام خواند و اظهار داشت: این درخت شوم که زمانی توسط استعمار انگلستان در بلاد اسلامی به وجود آمد، در تمام طول ایام، صدمات و خسارات بزرگی برای امت به بار آورده و در همین روزها نیز در طلیعه عید سعید نیمه شعبان و ولادت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) که مایه مسرت مسلمانان است، این جنایت سعودی‌ها بود که قلوب مسلمین را داغدار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به آیه 75 سوره مبارکه نساء خاطرنشان کرد: تا پیش از هجرت رسول خدا (ص)، بزرگان مکه به‌قدری مسلمانان را تحت فشار گذاشتند که امت پیامبر (ص) ناچار شد تا همراه رسول گرامی اسلام هجرت کند اما این امر فقط برای کسانی میسر بود که از تمکن و بهره مالی برخوردار بودند و لذا کسانی که کم برخوردارتر بودند، ناچار شدند که در مکه بمانند و در ادامه، همین جمع حکم گروگان را برای مشرکان قریش پیدا کردند و هر زمان که بزرگان کفار افول خود را در برابر افزایش قدرت اسلام در مدینه و شبه‌جزیره عربستان مشاهده می‌کردند، بر شدت فشار و شکنجه‌های خود بر این جماعت مظلوم می‌افزودند.

ایشان ادامه داد: پروردگار عالم با نزول آیه «وَمَا لَکم لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّه» به مسلمین آموزش داد که باید برای خلاصی مسلمانان گرفتارشده در مکه وارد عمل شوند و لذا این آیه مقدمه فتح مکه شد و پس از آن، همه افرادی که به خاطر بحران امکانات در چنگ قریش گرفتار بودند، بعد از خلاصی از ظلم این کفار از والاترین منزلت در نزد جامعه اسلامی برخوردار شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وارثان کفار قریش و خلفای طاغوت در حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس، امروز در سرزمین وحی حاکم هستند و به همین ترتیب، شرایط امروز برادران و خواهران ما در عربستان سعودی به‌منزله همان مسلمانان رنج‌کشیده‌ای است که تا پیش از فتح مکه اسیر قساوت بزرگان کفار در این شهر بودند.

براندازی اسلام شیعی، برنامه قطعی استکبار جهانی

ایشان با بیان اینکه براندازی اسلام شیعی، نقشه حساب‌شده و برنامه قطعی استکبار جهانی است، تأکید کرد: استکبار جهانی، اسلام ناب محمدی را بزرگ‌ترین چالش در برابر جهانخواری خود می‌داند و از آن جایی که آن‌ها سال‌هاست در برابر جریان مقاومت اسلامی و اسلام شیعی ناتوان هستند، تصمیم دارند تا از جریان انحراف به‌عنوان ابراز دست خود در این منطقه استفاده کنند زیرا براندازی اسلام شیعی، نقشه حساب‌شده و برنامه قطعی استکبار جهانی است و آن‌ها می‌دانند که اگر اسلام شیعی در بلاد اسلامی گسترش پیدا کند، انقلابی بودن و شور مقاومت این مکتب، ریشه همه مظالم و استکبارگری‎ها در کشورهای اسلامی می‎ خشکاند و بساط استکبار را جمع می‌کند و به همین خاطر، آل سعود ملعون را به‌عنوان نماینده خود در امت اسلام به کار می‌گیرند.
آیت‌الله علم الهدی گفت: از زمانی که آمریکای جنایتکار گوی استعمارگری را از انگلستان ربود و بساط غصب و ظلم رژیم صهیونیستی را در منطقه برپا کرد، سعودی‌ها به‌عنوان یک عضو فعال در میدان جریان سلطه ایفای نقش می‌کرد و با تمرکز به دنبال نسل‌کشی شیعیان بود. امروزه نیز همه جنایات وهابیت بر مبنای همین نگرش است زیرا اساساً گردن زدن یک نوجوان 17 ساله شیعه اگر نسل‌کشی و جنایت نباشد، با هیچ منطق دیگری نمی‌تواند تطبیق یابد.

ایشان با تأکید بر ضرورت مقابله و برخورد متقابل با سرکشی‌های آل سعود ابراز کرد: افزون بر ابراز برائت، همه ما وظیفه داریم که در برابر این جنایت‌ها، از خود عکس‌العمل نشان دهیم. آل سعود مزدور ناپاکی است که در مقام خدمت به استکبار جهانی دست به نسل‌کشی شیعیان و مسلمانان می‌زند، بنابراین هرکس هم که تریبون و رسانه‌ای در فضای مجازی دارد، با تکلیف جهاد تبیین به میدان بیایند و نسبت به تبیین و تشریع جنایات و انحرافات این شجره خبیثه توجه ویژه داشته باشد.

جبهه مقابل با امام زمان (عج) تشکیل شده است

آیت‌الله علم الهدی گفت: امروزه از شیعیان بحرین و عربستان گرفته تا احوالات مظلومان یمن و اوضاع حلقه مقاومت منطقه، همه جبهه باطل با تمام توان در برابر همه جبهه حق قرار گرفته است؛ یعنی برآیند همه شیاطین تاریخ این بار در برابر جبهه‌ای قد علم کرده‌اند که داعیه محبت دین خدا و اهل‌بیت (ع) را دارند لذا همه تکلیف داریم که از همه ظرفیت‌های در اختیار خود در مقام نصرت و یاری آن دسته از برادران و خواهران انقلابی خود در کشورهای منطقه استفاده کنیم که این روزها آماج حملات ناجوانمردانه شورای ائتلاف جریان استکباری متشکل از کشورهای خودفروخته منطقه و به سرکردگی ایالات‌متحده آمریکا قرار می‌گیرند.

امام جمعه مشهد با اشاره به یکی از احادیث امام صادق (ع) در خصوص لزوم کمک به مؤمنان مظلوم اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید که دست‌گیری و کمک به برادر و خواهر مؤمنی که مظلوم واقع می‌شود، از روزه و اعتکاف یک‌ماهه در مسجدالحرام فضیلت بیشتری دارد و خداوند متعال در دنیا و آخرت، فرد حمایت‌کننده را نصرت و یاری می‌دهد. در مقابل هم نیست مؤمنی که در برابر ظلم به برادر و خواهر ایمانی خود ساکت بماند مگر اینکه پروردگار عالم در دنیا و آخرت او را مخذول می‌دارد.

ایشان در انتها ابراز امیدواری کرد: مبرهن است که جبهه مقابل با امام زمان (عج) تشکیل شده و اهداف شیطانی خود را در همه عرصه‌ها به پیش می‌برد. در این عرصه، آن جا که سطح عمل گری در حوزه‌های حاکمیتی و کلان کشور اسلامی است، مسئولان تکلیف دارند و آن جا که عرصه فعالیت در رده مردم است، هرکس که در این ایام، خود را وقف مقابله و مبارزه با امیال پلید مستکبران عالم کند، به لشکر امام زمان (عج) ورود کرده و می‌تواند خود را سرباز رکاب حضرت ببیند. در این جبهه، ثبت نام با اظهار و ادعا نیست بلکه ثبت نام با اراده و عملی صورت می‌گیرد که در راه دفاع از دین خدا و ارزش‌های انقلابی باشد و در این عرصه افزون بر آحاد مردم، همه کسانی که ملبس به کسوت روحانیت هستند و بر منابر وعظ و درس و بحث می‌نشینند، تکلیفی مضاعف دارند که باید به میدان بیایند و بر خدا توکل کنند تا ذات اقدس پروردگار همه ما را در جانبازی جبهه جهاد حق علیه باطل یاری و نصرت نماید.

389229