دریافت کپی مدارک هویتی در بانک ها ممنوع شد

معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران، با ابلاغ بخشنامه جدیدی به تمام شعب، مفاد بخشنامه سال گذشته مدیریت امور طرح و برنامه بانک، مبنی بر ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی در شعب را یادآوری و اجرای آن را مطابق ابلاغ مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی، اداره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران لازم الاجرا اعلام کرد.
تصویر دریافت کپی مدارک هویتی در بانک ها ممنوع شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به گزارش پست بانک ایران، بانک مرکزی ج.ا. ا سال گذشته با ارسال بخشنامه ۹۹/۱۲۳۸۱۹ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ مطابق با ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری، دریافت مستندات کاغذی برای افتتاح حساب، درخواست و دریافت تسهیلات، صدور و تحویل دسته چک را ممنوع و پذیرش استعلام الکترونیکی را جایگزین دریافت مدارک کاغذی اعلام کرد.

بر طبق این بخشنامه، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظف هستند، اصل مدارک هویتی را با مشخصات اعلام شده افراد حقیقی تطبیق دهند و پس از احراز هویت، با استعلام برخط از سازمان ثبت احوال استعلام، کد رهگیری دریافت کرده و این کد را در پرونده شناسایی اشخاص حقیقی ثبت کنند.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ج.ا.ا با صدور بخشنامه ۰۰/۳۵۳۸۸۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ بر اجرای بخشنامه سال گذشته تاکید و بانک‌ها را موظف به اجرای دقیق این بخشنامه در شعب کرده است.

389086