در منطقه 12 تهران؛

12 مانور اطفای حریق و 26 کارگاه‌ آموزشی برگزار شد

شهردار منطقه 12 با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در طرح استقبال از بهار 1401 از برگزاری مانورهای اطفای حریق و کارگاه‌های آموزشی در سطح این منطقه خبر داد.
تصویر 12 مانور اطفای حریق و 26 کارگاه‌ آموزشی برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر یزدی، شهردار منطقه دراین‌باره گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است و باید همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها به‌جد در مورد آن اقدام کنند تا خدایی‌ناکرده در این روزها که شهر آماده ایام مبارک نوروز است، شاهد اتفاقات نامبارکی نباشیم.

یزدی، آموزش‌ در سطح محلات را یکی از بهترین شیوه‌های فرهنگ‌سازی در این مورد دانست و افزود: به همین منظور شهرداری منطقه 12، طی هفته جاری اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سراهای محلات 14گانه منطقه کرد که تاکنون ۲۶ کارگاه آموزشی درباره پیشگیری از رفتارهای پرخطر و جلوگیری از حوادث در چهارشنبه آخر سال برگزار شده و این کارگاه‌ها تا دو روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت؛ همچنین بیش از ۲۰ مورد تولید محتوای آموزشی صورت گرفته که این مطالب هم‌زمان در فضاهای مجازی در اختیار منطقه نیز بارگزاری شده‌اند.

وی سپس با اشاره به برگزاری مانورهای اطفای حریق در نواحی 6گانه منطقه بیان کرد: تعداد این مانورها ۱۲ مورد گزارش شده که از این تعداد ۲ مانور به صورت میدانی در بوستان زیبا و بوستان طبیعت و ۱۰ مانور در مدارس سطح منطقه به اجرا درآمده است.

شهردار قلب طهران تشریح کرد: این طرح را شهرداری منطقه 12 با مشارکت سازمان آتش‌نشانی در مدارس منتخب به اجرا درآورده که این مدارس شامل ناحیه ۱ مدرسه متقین، ناحیه ۲ مدرسه بدر و مدرسه امام صادق (علیه‌السلام)، ناحیه ۳ مدرسه حاتمی، ناحیه ۴ مدرسه حاج آقا رضا تهرانی و مدرسه پیام آزادی، ناحیه ۵ مدرسه شاهد ارشاد و مدرسه امیری‌کیا و ناحیه ۶ مدرسه ۲۱ بهمن و مدرسه محبان‌الرضا (علیه‌السلام) بوده است.

وی ادامه داد: در این رویداد مباحث پیشگیری و رعایت اصول ایمنی را متخصصان این حوزه آموزش دادند؛ سپس نحوه اطفای حریق با استفاده از کپسول به صورت عملی و با مشارکت حاضران به نمایش درآمد.

به گفته یزدی، به منظور آمادگی همه‌جانبه برای پیشگیری از بحران، بعد از ظهر روز 24 اسفندماه، جلسه مدیریت بحران ویژه چهارشنبه آخر سال نیز با حضور همه ارگان‌های امدادی و خدماتی در سالن جلسات شهرداری منطقه 12 برگزار خواهد شد.

منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه 12

388821