سازمان سینمایی به «لامینور» اصلاحیه داد

حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از تمدید و صدور پروانه نمایش فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی خبر داد.

تصویر سازمان سینمایی به «لامینور» اصلاحیه داد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از اداره کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: پروانه نمایش فیلم «لامینور» امروز ۱۸ اسفندماه با پذیرش اندکی اصلاحات از سوی کارگردان فیلم بار دیگر صادر شد.

وی با اشاره به روند ثبت قانونی درخواست تمدید پروانه نمایش در سامانه وزارت ارشاد بیان کرد: روند قانونی برای صدور پروانه نمایش که باید در سامانه اخذ مجوز صورت می‌گرفت با تاخیر بسیار زیاد تهیه‌کننده فیلم «لامینور» در سامانه ثبت شد ولی امروز به دستور رئیس سازمان سینمایی و پس از طی مراحل پروانه نمایش فیلم «لامینور» تمدید و صادر شد.

ایل‌بیگی با اشاره به آگاهی تهیه‌کنندگان سینما از روند اخذ پروانه نمایش اظهار کرد: اسناد طی فرایند مراحل مختلف اقدامات تهیه‌کننده فیلم «لامینور» برای اخذ پروانه نمایش در سامانه وزارت ارشاد موجود است. طبق اسناد موجود در تاریخ ۱۱/‏۱۰/‏۱۳۹۸‬ پروانه نمایش فیلم به مدت ۲ سال صادر شده که پایان اعتبار آن ۱۱/۱۰/۱۴۰۰ بوده است. ثبت درخواست اولیه اطلاعات پروانه نمایش در سامانه جدید توسط متقاضی در تاریخ ۰۹/‏۱۲/‏۱۴۰۰‬ صورت گرفته است. ثبت درخواست تمدید پروانه نمایش برای فیلم «لامینور» در تاریخ ۱۸/‏۱۲/‏۱۴۰۰‬ انجام شد و پروانه نمایش تمدید شده در همین تاریخ برای متقاضی صادر شده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با بیان اینکه تهیه‌کننده یک فیلم مسئولیت انجام امور مربوط به اخذ پروانه را به عهده دارد، گفت: تهیه‌کننده فیلم «لامینور» به جای مراجعه به سامانه صدور مجوز برای پیگیری امور مربوط به فیلم متاسفانه با ایجاد هیاهو و با دادن اطلاعاتی خلاف واقع به آقای مهرجویی زمینه آزرده خاطر کردن ایشان را فراهم کرد، در حالی که بخش عمده‌ای از این اتفاق‌ها به دلیل عدم پیگیری تهیه‌کننده فیلم رخ داده است.

ایل‌بیگی با اشاره به اظهارات خلاف واقع تهیه‌کننده فیلم «لامینور» مطرح کرد: به‌دلیل رفتارهای خارج از شئونات و جوسازی‌های بی مورد و دادن اطلاعات غلط به کارگردان محترم فیلم، سازمان سینمایی امکان برخورد قانونی با این تهیه‌کننده را برای خود محفوظ می‌داند.

388072