حذف «لامینور» مهرجویی از اکران نوروزی

محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی خبر از حذف «لامینور» مهرجویی از اکران نوروزی ۱۴۰۱ داد.
تصویر حذف «لامینور» مهرجویی از اکران نوروزی

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی، آب پاکی را روی دستان علاقه‌مندان به آثار داریوش مهرجویی ریخت و اعلام کرد «لامینور» از سیاهه فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۱ خط خورده است.

با این که شورای صنفی نمایش، سیاهه فیلم‌های اکران نوروزی را دوم اسفند منتشر کرد که «لامینور» داریوش مهرجویی در آن قرار داشت، محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی اعلام کرد این اثر سینمایی به مناسبت آغازِ سال نو خورشیدی، روی پرده نخواهد رفت.

از چند روز پیش، زمزمه حذف «لامینور» از بسته فیلم‌های اکران نوروزی به گوش می‌رسید که بهانه آن، به پایان رسیدن پروانه نمایش این اثر پس از گذشتِ دوسال از دریافت آن بود.

در همین‌باره، کانون کارگردانان سینما و انجمن تهیه‌کننده - کارگردانان، در بیانیه‌ای، خواستار آن شده بودند تا موانع اکران «لامینور» برای نوروز ۱۴۰۱، برداشته شود.

آن‌ها در بیانیه خود آورده بودند:

«چشم و چراغ سینمای‌مان، بزرگِ ما و پیشکسوت تمامی کارگردانان و سینماگران و نشانه و اعتبار همه سینمای ایران است. ما به عنوان کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه کننده/کارگردانان سینمای ایران، براین باوریم اکران و عرصه نمایشی که با محدودیت و تنگ نظری، چه ازجانب دولت و چه صاحبان منافع، نتواند اثری از این بزرگمرد سینما را به نمایش درآورد ، شایستگی عنوان صحنه نمایش سینمای ایران را ندارد و تنها می‌تواند عرصه‌ای برای سودجویی محسوب شود. ما خواهان نمایش بی قید وشرط فیلم «لامینور» در نوروز هستیم.»

با وجود این درخواست‌ها، با خبری که روابط عمومی سازمان سینمایی منتشر کرد، آشکار شد که برخلاف تصمیم شورای صنفی نمایش، «لامینور» از سیاهه فیلم‌های اکران نوروزی خط خورده است.

محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی، در این‌باره گفته است: «فیلم «لامینور»، پروانه نمایش خود را دو سال گذشته دریافت کرده و الان اعتبار آن پروانه منقضی شده است.»

او با این‌که گفته «فیلم «لامینور» مشکلی برای صدور پروانه نمایش ندارد»، تاکید کرده است: «این فیلم در اکران نوروزی نیست و به‌زودی با تعامل تهیه‌کننده، پروانه نمایش فیلم صادر می‌شود.»

منبع: انتخاب

«لامینور» بیست و هفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است که علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب، محمد رضا شهبانی نوری، شراره رنجبر، فریماه فرجامی و ... در آن به بازی می کنند.

387403

مطالب مرتبط