مریم کاویانی مهمان «نوروز در راه است»

شبکه پنج سیما در شب میلاد سیدالساجدین، امام زین العابدین(ع) با حضور پرستاران نمونه تهرانی روی آنتن رفت.
تصویر مریم کاویانی مهمان «نوروز در راه است»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی برنامه نوروز در راه است، سومین شب از ویژه برنامه استقبال از بهار شبکه پنج سیما در شب میلاد سیدالساجدین، امام زین العابدین(ع) با حضور پرستاران نمونه تهرانی روی آنتن رفت.

در این برنامه مریم کاویانی در کنار ابوالفضل آقاخانی، مجری برنامه، میزبان مینا محمودی، حمید اجاق و امیرمسعود یاراحمدی، پرستاران خوب تهرانی بود و در یک گفتگوی صمیمانه خاطرات و سختی های شغل پرستاری برای بینندگان شبکه 5 سیما به تصویر کشیده شد.

کاویانی که پیش از حرفه بازیگری در شغل پرستاری خدمت می کرده است گفت: هنوز هم خودم را پرستار حس می کنم و پرستاری را از نظر بار تعهد معنوی و تکنیک حرفه ای سخت تر از بازیگری می دانم.

وی با تاکید بر اینکه پرستاری متکی بر عشق و جدیت و مسئولیت پذیری است افزود: تاکنون در تمام مشاغلی که تجربه کرده ام هیچ شغلی به اندازه پرستاری مرا از نظر حس مسئولیت، عشق و رضایت معنوی و روحی راضی نکرده است.

مینا محمودی، پرستار نمونه ای که در برنامه حضور داشت و با رای مردمی حائز بیشترین آرا شد نیز گفت: پرستاری سختی جسمی و روحی دارد نظیر شب بیداری، داشتن شیفتهای متعدد و دیدن درد کشیدن بیماران و همراهی با همراهان بیمار برای آرامش دادن به آنها و ما به عنوان پرستار باید همه مشکلات خودمان را بیرون از بیمارستان بگذاریم و با روحیه حاضر شویم چرا که امید بیمار و همراهانش به پرستار و کادر درمان است که همچون قطعات یک پازل تکمیل کننده یکدیگر هستند.

وی که از ابتدای شیوع پاندمی کرونا پرستار بخش آی.سی.یو کروناست، افزود: شیرین ترین لحظه برای من در این ایام زمانی بوده که مریض از این بخش حساس ترخیص و به بخش عمومی منتقل می شود و تماس با خانواده بیمار و دادن این خبر جزو شیرین ترین لحظات کاری من بوده است.
امیرمسعود یاراحمدی، دیگر پرستار حاضر در برنامه که در جایگاه دوم آراء مردمی قرار گرفت نیز گفت: پرستاری بازنشستگی ندارد و ما در همه حال حتی در مهمانی هم پرستار هستیم و باید پاسخگوی سوالات اطرافیان باشیم.

وی رقابت در میان پرستاران را لحظه ای دانست که یک بیمار کد احیا می خورد و پرستاران برای احیای او سر از پا نمی شناسند و از یکدیگر سبقت می گیرند.

حمید اجاق هم سومین پرستار حاضر در برنامه با ارزش ترین کار را نجات جان انسانها عنوان کرد و گفت: خداوند به تازگی فرزندی به من داد و من بدلیل شیوع پاندمی کرونا از ابتدای تولد تا سه ماهگی او را ندیدم و این سخت ترین لحظاتی بود که در ایام پرستاری بر من گذشت.

وی همچنین خواستار به سرانجام رسیدن قانون نظام پرستاری و حمایت از پرستاران شد.

در این برنامه همچنین بابک افرا، خواننده خوب کشورمان و گروه موسیقی وکاپلا تهران به اجرای موسیقی پرداختند و میان برنامه های جذابی نیز در خلال برنامه روی آنتن رفت.

387829