رونمایی از آلبوم «صبا علیزاده»

در آیین رونمایی از آلبومِ «شاید هرگز تو را نبینم» صبا علیزاده سخن گفت.
تصویر رونمایی از آلبوم «صبا علیزاده»

به گزارش سایت خبری پرسون، صبا علیزاده از نسخه فیزیکی دومین آلبوم موسیقی خود با عنوان «شاید هرگز تو را نبینم» رونمایی کرد.

در این آیین، علیزاده، قطعاتی از تازه‌ترین آلبوم خود را برای مخاطبانش اجرا کرد. «سکوت­‌های در میان»، «شاید هرگز تو را نبینم»، «سایه‌های مخدوش» و «نوروز ۹۹» قطعاتی بودند که در قالب موسیقی الکترونیک و الکتروآکوستیک روی صحنه اجرا شدند.

صبا علیزاده در این آیین، درباره شیوه ساخت قطعات اجرا شده، گفت: «در طول مدتی که در این دو سال مشغول آهنگسازی بودم، موسیقی‌ام نیز خواهی نخواهی تحت تاثیر محیط پیرامون و ‌شرایط اجتماعی‌ قرار گرفته است.»

او درباره قطعه «سکوت‌­های درمیان» گفت: «مدتی پیش به فیلم یکی از سخنرانی‌­های هیتلر برخوردم. چیزی که نظر مرا جلب کرد، سکوت­‌های بین جملات بود. در آن فیلم، تصویر از صورت هیتلر به انبوه جمعیت کات می­‌خورد که طنین صدای هیتلر روی صورت‌­شان را می‌شنیدی. من حس کردم باید در مواجهه با این سکوت‌­ها کاری کنم. به همین دلیل بعضی از مهم‌­ترین سخنرانی‌های رایش سوم را جمع‌آوری کردم، و سکوت­‌های بین جملات را بریدم و به یک متریال صوتی رسیدم و آن را در بناهایی که مربوط به رایش سوم بود پخش و طنین آن‌ها را دوباره ضبط کردم. این شد که با متریال صوتی به دست آمده قطعه را در نهایت ساختم.»

این آهنگساز در ادامه، قطعه­ «شاید هرگز تو را نبینم» را اجرا کرد و گفت: «این قطعه بخشی از موسیقی سکانس پایانی انیمشین «نوازنده» است که تا یک قدمی فهرست نهایی نامزدهای دریافت جایزه اسکار هم رفت. قطعه‌­ای که تداعی‌کننده­ لحظه­ وداع دو عاشق است که یکدیگر را بعد از مدت‌ها دیده‌­اند و باز هم به ناچار با هم وداع می‌کنند.»

این نوازنده و آهنگساز همچنین از قطعه «سایه‌­های مخدوش» در این آلبوم یاد کرد که همراه با آندریاس اشپکتل اجرا شده است.

«نوروز ۹۹»، آخرین قطعه‌­ای بود که در این مراسم توسط صبا علیزاده اجرا شد. او درباره­ این قطعه گفت: «برای من اتفاقات نوروز ۹۹ فراموش نشدنی است و سایه سیاهی بر زندگی همه­ ما افتاد که هرگز نتوانستم آن تصاویر را از ذهنم پاک کنم، ولی من براین باورم که همه ما با امید زنده‌­ایم و به روشنایی امیدوار.»

آلبوم «شاید هرگز تو را نبینم» در قالب ۹ قطعه با نام­‌های «شاید هرگز تو را نبینم»، «سایه‌­های مخدوش»، «سکوت­‌های درمیان»، «نوروز ۹۹» ، «وضو»، «دوگانه»، «تنها امید امواج سیاه را در هم می‌شکند»، «تماس» و «آذین» پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: خبرآنلاین

387454