علیرضا طلیسچی بازیگر شد

توضیحات ایمان یزدی نویسنده و کارگردان سریال «سودا» که اولین قسمت آن از ۱۸ اسفند در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد، درباره این سریال بخوانید.

تصویر علیرضا طلیسچی بازیگر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سریال پلیسی «سودا» که در ژانر تریلر اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی ایمان یزدی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید تهیه و تولید شده است، از چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ در پلتفرم‌های لنز ایرانسل، آپرا، آیو و آیگپ تی وی، اکران آنلاین خود را آغاز می‌کند.

ایمان یزدی کارگردان و نویسنده سریال «سودا» با اشاره به اینکه این سریال اولین تجربه او به عنوان یک کارگردان است، درباره چالش‌های تولید این سریال توضیح داد: سریال با چالش‌های متفاوتی به ویژه تاخیر در روند دریافت پروانه نمایش رو به رو بود، همچنین تغییر مدیریت‌ها و مسئولان در نهادهای مرتبط در ماه‌های اخیر و تغییر برخی از سیاست‌ها برای تولید و پخش یک سریال در شبکه نمایش خانگی، اکران این سریال را نزدیک به یک سال به تاخیر انداخت در حالی که سریال در فروردین ۱۴۰۰ آماده پخش بود.

این کارگردان جوان گفت: فروردین ۱۴۰۰ سریال به پایان رسید و بعد از آن برای دریافت پروانه نمایش از وزارت ارشاد اقدام کردیم ولی همان دوره تصمیم بر این شد که این سریال به ساترا ارجاع داده شود و ما برای دریافت مجوز به ساترا هم مراجعه کردیم، اما یک مجوز دیگر برای اتمام روند اداری باید دریافت می‌کردیم، مرحله بعدی دریافت مجوز برای پخش سریال در پلتفرم‌های لنز ایرانسل، آپرا، آیو و آیگپ تی وی بود که تمام این مراحل باعث شد انتشار با تاخیر همراه باشد.

وی ادامه داد: چالش‌ مهمی که برای من وجود داشت، فعالیت عوامل با یک کارگردان کار اولی است، من به عنوان یک کارگردان تازه کار چالش مهم و سختی را برای جلب اعتماد عوامل، بازیگران و تهیه کننده سریال که همگی در حوزه کاری خودشان افراد باتجربه‌ای هستند، در پیش داشتم.

یزدی عنوان کرد: من بیش از ده سال است که به عنوان دستیار کارگردان فعالیت می‌کنم و نزدیک به ۱۰ سال هم زیر نظر علیرضا امینی کارگردان سینما در پروژه‌های مختلف حضور داشته ام و با عمده عوامل سریال «سودا» در گذشته تجربه همکاری دارم و این مساله فضای دوستانه‌ای را فراهم کرد که من موفق شدم با گذشت زمان اعتماد عوامل و بازیگران و به ویژه آقای فرید را جلب کنم.

نویسنده سریال «سودا» بر عهده داشتن وظیفه نویسندگی و کارگردانی این سریال را برای رسیدن به پیوستگی و انسجام سریال موثر دانست.

وی با اشاره به حضور محمدرضا علیمردانی در سریال «سودا» توضیح داد: محمدرضا علیمردانی قبل از اینکه مجری یا خواننده باشد یک بازیگر تحصیل‌کرده در این حوزه است که سال‌‌هاست در پرو‌ژه‌های متفاوت سینما و تلویزیون نقش آفرینی کرده است و در سریال «سودا» هم نقش اول را بازی می‌کند.

کارگردان «سودا» افزود: در ضمن باتوجه به اینکه سریال یک تریلر اجتماعی است، نیاز به یک موسیقی خاص در تیتراژ داشت و من باتوجه به شناختی که از صدای محمدرضا علیمردانی داشتم و با مشورت و تاکید آهنگساز سریال، عیسی حبیب زاده، اجرای قطعه‌ تیتراژ سریال را برعهده او گذاشتیم.

یزدی درباره حضور علیرضا طلیسچی خواننده موسیقی پاپ در «سودا» اشاره کرد: علیرضا طلیسچی در سریال «سودا» نمی‌خواند و نقشی به عنوان یک خواننده در سریال برعهده ندارد، بلکه با وجود اولین تجربه بازیگری او، نقشی متفاوت را در «سودا» بازی می‌کند و یکی از نقش‌های اصلی و تاثیرگذار در فیلمنامه است، اما حضور پررنگی از لحاظ تعداد سکانس در سریال ندارد.

این نویسنده و کارگردان به حضور محمدرضا هدایتی با گریم و نقشی متفاوت در سریال اشاره کرد و درباره نقش بهاره کیان افشار و سمیرا حسن پور به عنوان بازیگران نقش اول «سودا» گفت: بهاره کیان افشار نقش و شخصیت بسیار مهم و متفاوتی را ایفا می‌کند و سمیرا حسن پور نیز نقش یک مادر را بازی می‌کند که نماد پایبندی به خانواده است.

وی با اشاره به اینکه سریال «سودا» در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده‌ است، توضیح داد: قسمت اول و دوم سریال برخلاف عموم سریال‌ها داستان اصلی شکل نمی‌گیرد، بلکه به معرفی شخصیت‌های سریال پرداخته شده است و از قسمت چهارم شاهد شکل گیری داستان اصلی و حل معماهای سریال خواهیم بود و جا دارد که این وعده را هم به بینندگان بدهم که با گذشت هر قسمت از سریال، شاهد قسمت‌های جذاب‌تری از «سودا» خواهند بود.

سرپرست گروه کارگردانی فیلم سینمایی «نمور» درباره فعالیت‌های آینده خود به عنوان کارگردان و نویسنده گفت: یکی از دغدغه‌های فعلی من شروع پیش تولید و تولید فصل دوم سریال «سودا» است که مقدمات آن مانند نوشتن فیلمنامه و پیدا کردن بازیگران جدید در حال انجام است و قصد دارم در فصل دوم حجم درام و فضای عاشقانه سریال را در فیلمنامه افزایش دهم.

وی افزود: با وجود اینکه معتقد هستم سریال‌ها در مقایسه با فیلم‌های سینمایی مستقیم‌تر با مردم ارتباط برقرار می‌کنند، قطعا در کنار فعالیت به عنوان کارگردان سریال‌ساز به کارگردانی و نویسندگی فیلم سینمایی هم می‌پردازم، زیرا تجربه خوبی به عنوان دستیار علیرضا امینی دارم.

این نویسنده در پایان درباره خلاصه داستان سریال پلیسی «سودا» عنوان کرد: برای تعریف بهترین خلاصه داستان سریال «سودا» می‌توانم به دیالوگ پرویز فلاحی‌پور بازیگر نقش «دکتر حکمت» در سریال اشاره کنم که می‌گوید؛ «از این به بعد، جسم و روح و روان تو مال منه…».

سریال «سودا» از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ چهارشنبه‌ها ساعت ۲۰ از پلتفرم‌های لنز ایرانسل، آپرا، آیو و آیگپ تی وی پخش می‌شود.

اسامی بازیگران سریال «سودا» عبارتند از محمدرضا علیمردانی، بهاره کیان‌افشار، سمیرا حسن پور، پیام احمدی‌نیا، سید یاسر جعفری، شبنم فرشاد جو، ابوالفضل همراه، پژواک ایمانی، ابراهیم کوخایی، اکبر رحمتی، شیلا نوروزی، آرمین راستگو، علیرضا قرایی، مرضیه اکبر نژاد، با معرفی ساغر کیان، با حضور علیرضا طلیسچی، بهناز پور فلاح و محمدرضا هدایتی و با هنرمندی پرویز فلاحی‌پور و بهرنگ علوی.

فهرست کامل عوامل این سریال عبارتند از تهیه‌کننده مهرداد فرید، نویسنده و کارگردان ایمان یزدی، مجری طرح امید آقایی، تهیه‌کننده اجرایی سید یاسر جعفری، مدیر فیلمبرداری فرشاد گل سفیدی، مدیرصدابرداری امیر حاتمی، طراح گریم امید گل‌زاده، بازنویسی فیلم‌نامه احمد کیا، طراح صحنه علی خزایی، طراح لباس آزاده قوام، مدیر تولید رضا حسین‌زاده، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز نرجس ابراهیمی، عکاس حسن شجاعی، منشی صحنه سمیه شهرابی، تدوین مجتبی اصفهانی، طراحی و ترکیب صدا محمود موسوی‌نژاد، موسیقی عیسی حبیب‌زاده، خواننده محمدرضا علیمردانی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و اصلاح رنگ و نور علی تصدیقی، مدیر تدارکات مهدی عبدی‌فرد، طراح بدلکاری امیرحسین خنجری، مشاور انتظامی سرهنگ رحیم رمضانی، فیلم پشت صحنه محمدحسین سلیمانی‌فرد، ساخت تیزر امیر حسین لواف‌زاده، طراحی لوگو الناز کریمی.

منبع: صبا

387409