مسمومیت ۴ نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل

روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۰ طی تماس با اورژانس، یک مورد حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در چهارراه حافظ، به‌سمت سه راه دانش شهر اردبیل، اعلام و بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شده است.
تصویر مسمومیت ۴ نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۰ طی تماس با اورژانس، یک مورد حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در چهارراه حافظ، به‌سمت سه راه دانش شهر اردبیل، اعلام و بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شده است.

مصدومان حادثه توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل منتقل شدند و اقدامات درمانی برای بهبود وضعیت مصدومان در حال انجام است.

عامل مرگ خاموش را بهتر بشناسیم

منوکسید کربن گازی بی‌رنگ، بی‌بو، بی‌مزه و غیرمحرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی همچون نفت، گاز، بنزین، گازوئیل و ذغال چوب حاصل می‌شود.

از علائم عمومی تماس طولانی با گاز منوکسید کربن می‌توان به سردرد،گیجی و خواب آلودگی اشاره کرد که در ادامه تماس فرد با این گاز مرگبار شاهد علائم دچار تهوع،استفراغ و تپش قلب می‌شود و در نهایت با استنشاق بیش از حد این گاز، کاهش هوشیاری و مرگ رخ می‌دهد.

با رعایت موارد ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی نفتی و گازی، میتوانیم از یک فاجعه‌ای بزرگ به نام مرگ و از هم پاشیدن خانواده خود جلوگیری کنیم.

387037