«شادوران» سینا مهراد بالاخره پروانه نمایش گرفت

عباس نادران تهیه‌کننده فیلم «شادروان» خبر از حل شدن مشکل پروانه نمایش فیلمش را داد.
تصویر «شادوران» سینا مهراد بالاخره پروانه نمایش گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس نادران درباره آخرین وضعیت اکران فیلم سینمایی شادروان اظهار داشت: امروز هم تکلیف نهایی نمایش فیلم‌های اکران نوروز مشخص نشد؛ در حقیقت شورای صنفی امروز جلسه‌ای را داشتند اما مسئله این است که دیگر این شورای تصمیم گیرنده نیست و قرار است که سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قصه تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: شورای صنفی موارد خود را اعلام کرده است اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده برای این که بتواند به جمع بندی نهایی برسد، شنبه جلسه خواهد داشت تا تصمیم نهایی خود را اعلام کند.

مشکل پروانه نمایش شادوران حل شده اما لیست نهایی فیلم‌های اکران عید منوط به نظر نهایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وی در پاسخ به اینکه چه تغییراتی در نسخه اکران عمومی شادروان در مقایسه با نسخه جشنواره فیلم فجر وجود داشته است، اظهار داشت: در فیلم تغییرات داشته‌ایم اما اینها تغییراتی نبوده که به قصه فیلم آسیبی برساند؛ چیزی حدود ۴ دقیقه از فیلم حذف شده است و به خصوص تغییراتی را در یک سوم پایانی فیلم داشته‌ایم.

نادران در توضیح انتظار خود از اقبال عمومی نسبت به این فیلم، گفت: باتوجه به تجربه ما از جشنواره فیلم فجر، شادوران از آن دست فیلم‌هایی است که در اکران می‌تواند جذب خوبی برای مخاطب عام داشته باشد؛ این فیلم از جمله آثاریست که وقتی تماشا می‌شود مخاطب با حال خوبی از سالن خارج می‌شود و شاید مهمترین ویژگی این فیلم همین باشد که مخاطب پس از تماشای آن راضی از سالن بیرون می‌آید.

وی تاکید کرد: بر این اساس امیدواریم که انشالله شادوران بتواند فروش تجربه موفقی را داشته باشد؛ ضمن این که چون فیلم‌هایی که امسال در اکران نوروز قرار دارند عمدتا فیلم‌هایی با مضامین اجتماعی، تلخ و جدی هستند ما فکر می‌کنیم در چنین ترکیبی شادوران بتواند تجربه موفقی را در فروش به دست بیاورد.

نادران در مورد قیمت بلیت سینماها و احتمال افزایش آن، گفت: من اطلاعی در مورد قیمت بلیت فیلم‌ها ندارم و هنوز به ما چیزی اعلام نشده است.

امیدواریم با تبلیغات مناسب اکران خوبی داشته باشیم

امروز همچنین حسین نمازی کارگردان فیلم سینمایی شادروان درباره اکران این فیلم عنوان کرده بود: دو سه روز اخیر درگیر اصلاحیه های پروانه نمایش کار بودیم؛ اکران نوروزی خیلی اتفاقی شد و طبیعی است که زمان زیادی برای تبلیغ وجود ندارد و نمی‌توان برنامه‌ریزی خاص و دقیقی در نظر داشت. ما با توجه به زمان اکران سعی می‌کنیم از پتانسیل‌های تبلیغاتی خود بهترین استفاده را ببریم ضمن اینکه زمان زیادی از حضور فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر نگذشته و ذهن مخاطب تا حدی آماده است و امیدواریم با تبلیغات مناسب اکران خوبی داشته باشیم.

یکسری از آثار درخواست اکران برای نوروز دارند ولی در نهایت شورای صنفی و سینماداران هستند که فیلم را برای اکران بررسی می کنند. خوشبختانه در ایام جشنواره سینماداران به صورت شفاهی تقاضای اکران برای نوروز را به ما پیشنهاد داده بودند

این کارگردان اظهار کرد: نمایش‌های فیلم شادروان در طول جشنواره فیلم فجر نشان داد رضایت مخاطبان را جلب کرده است، گرچه به هر شکل فیلم اکنون در اکران نوروزی حضور دارد و ما باید تلاش کنیم اکران خوبی داشته باشد؛ بازخورد مخاطب در طول جشنواره فیلم فجر خوب ببود و نشان از استقبال آنان داشت اما مباحث پیش بینی نشده ای مثل بیماری کرونا، افزایش یا کاهش ظرفیت ۵۰ درصدی سالن ها را نیز باید در نظر گرفت چراکه همه برای اکران تاثیرگذار است.

ملودرامی با شخصیت‌های منگ

شادروان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران محصول سال ۱۴۰۰ و دومین اثر حسین نمازی در مقام کارگردان است.

شادروان به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد. خانواده آنها که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز فروش سبزی ندارند و حالا با درگذشت پدرشان ماجراهای تازه‌ای برایشان به وجود می‌آید؛ فیلمی که در ژانر کمدی - اجتماعی اجرا می‌شود، زبانی کمدی دارد و با فضایی نمادین از شرایط افراد در موقعیت‌های سخت اجتماعی می‌گوید.

دومین اثر نمازی در عین تلخی، شیرین از آب آمده است، شخصیت های داستان مَنگ به نظر می‌رسند اما در برابر فقر به شدت هوشیار بوده و واکنش لحظه ای نشان می‌دهند و حرف های سیاسی و اجتماعی خود را با طنز کلامی به تصویر می کشند.

سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

386789