ساماندهی تردد ناوگان حمل‌‌و‌نقل بین‌المللی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری گفت: پایش لحظه‌ای ناوگان و بهینه‌سازی خدمات حمل و نقل و لجستیک در داخل و خارج کشور از طریق ردیاب‌های درون‌خودرویی تحقق یافت.
تصویر ساماندهی تردد ناوگان حمل‌‌و‌نقل بین‌المللی

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری اظهارداشت‌: با راه‌اندازی سامانه نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی و برقراری موفقیت‌آمیز ارتباط سامانه مذکور با سامانه مدیریت تردد مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امکان بهره‌برداری موثر از این اقدام ارزشمند برای پایش مطلوب ناوگان حمل و نقل بین المللی که همواره مورد تاکید مراجع ذیربط داخلی و بین‌المللی بوده ‌است، مهیا شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود‌: این سامانه که کارایی خود را به خوبی در دوره پاندومی ویروس کرونا نشان داد، در آینده نیز ابزار مناسب و قابل وثوقی برای الحاق کشور به کنوانسیون بین‌المللی کارخدمه (AETR) و سایر موافقتنامه‌ها و کنواسیون‌های بین‌المللی مرتبط با امور گمرکی و حمل‌ونقل بین‌المللی به ویژه در مسیر کشورهای اروپایی و حوزه TIR خواهد بود.

وی بیان کرد‌: امروز‌ بکارگیری فناوری دیجیتال برای شرکت‌های بازرگانی و حمل‌ونقل بین‌المللی که علاقمند به ارائه خدمات مطلوب و شفاف به‌ طرف های قرارداد هستند، رویکردی پیش‌ِ رو بوده و از اهمیت مضاعفی برخوردار است، همچنین استفاده از سیستم‌های نوین ردیابی ناوگان و کالا، منجر به بهینه‌سازی خدمات حمل‌ونقل و لجستیک و کاهش ریسک قاچاق که مشکلات عدیده‌ای برای فعالان این حوزه، مراجع نظارتی، قضایی و دستگاه دیپلماسی به‌ وجود می‌آورد، شده است.

هدایتی اظهار امیدواری کرد که این گام ارزشمند، زیرساخت موثری را برای بهبود فرآیندهای کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی صادرات محور و فعال در زمینه ترانزیت از قلمرو کشور فراهم کند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به خارج از کشور از طریق نصب ردیاب‌های درون‌خودرویی، با‌ همکاری خوب و سازنده بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران محقق شد.

منبع: فارس

386767

مطالب مرتبط