زیر آسمان شهر در«پیش پرده » رادیو صبا شنیدنی می‌شود

مروری بر خاطرات زیرآسمان شهر با بررسی تیتراژ این مجموعه در برنامه «پیش پرده» رادیوصبا.
تصویر زیر آسمان شهر در«پیش پرده » رادیو صبا شنیدنی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود. این برنامه با محور بررسی تیتراژهای ماندگار که برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است پخش می‌شود.

این برنامه روز پنجشنبه پنجم اسفند به سراغ موسیقی تیتراژ مجموعه تلویزیونی «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان، آهنگسازی مهدی غفوریان، ترانه‌ای از محمد علی شیرازی و خوانندگی امیر تاجیک از پیش قراولان موسیقی پاپ در دهه هفتاد و هشتاد رفتیم که در سال ۱۳۸۰ تولید و پخش شد و تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین مجموعه‌های تلویزیونی سیما تا به امروز شد.

این مجموعه قطعاً یکی از بامزه‌ترین و متفاوت‌ترین سریال‌هایی است که نوع شخصیت پردازی‌ها و کاراکترهای خلق شده در آن به واسطه یک تیم منسجم از نویسندگان و کارگردانی مخاطب شناس به نام مهران غفوریان، با اقبال عمومی بینندگان مواجه شد.

تیتراژ پایانی مجموعه که قطعاً یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ماندگاری سریال «زیر آسمان شهر» بود و هست. موسیقی که از آن همچنان به عنوان یکی از پرطرفدارترین موسیقی‌های دهه هفتاد موسیقی پاپ ایران یاد می‌شود و می‌تواند در ردیف آثار جریان سازی قرار گیرد که مهدی غفوریان به عنوان آهنگساز و امیر تاجیک به عنوان خواننده نقش مؤثری در تثبیت و ماندگاری‌اش داشتند. موسیقی که پایه‌های اولیه شکل‌گیری آن به گفته امیر تاجیک از خانه رضا شفیعی جم ساخته شد و تبدیل به یکی هیت ترین ترانه‌ها و موسیقی‌هایی شد که در دهه هشتاد به شدت خودنمایی کرد.

برنامه پیش پرده با پخش بخش هایی از این مجموعه و از نحوه انتخاب این تیتراژ تا نحوه ساخت آن با مخاطبان خاطره بازی می کند.

در این برنامه علیرضا سعیدی خبرنگارو پزوهشگر رسانه به صورت مستند از راز ماندگاری این تیتراژ خاطره انگیز می گوید.

«پیش پرده» به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و با اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ راهی آنتن صبا می‌شود.

385700