به گزارش سایت خبری پرسون، «محمد نیکبین» یکی از مجریان جوان تلویزیون درباره جذب مخاطب توسط مجری گفت: تلویزیون به عنوان یک رسانه جمعی که به طور عموم در دسترس همگان قرار میگیرد در عصر دیجیتال وظیفهای بیش از قبل در جذب مخاطب و رساندن پیام به مخاطبانی که در صفحات مجازی بمباران اطلاعاتی شدهاند، خواهد داشت از این رو رسانه ملی در برنامههایش سعی کرده با حضور مجریان نوظهور به آنتن شبکههایش جان دوباره ببخشد، اما همین موضوع خودش جای بحث دارد که این مجریان چگونه میتوانند مخاطب را پای برنامههای خود نگه دارند.
وی اضافه کرد: «امروزه دنیای تغییر و تنوع هست و مردم خسته از تکرار هستند؛ اگر ارتباط مجری و مخاطب را به یک رابطه تشبیه کنیم، ایجاد یک رابطه و ادامه دار بودن آن به یک اصل به نام همدلی بستگی دارد با به قول معروف (همدلی از همزبانی بهتر است.)
این مجری ادامه داد: «مخاطب باید این حس همدلی را از شما و برنامه شما بگیرد البته که این رابطه باید به دور از هرگونه هجو باشد که در این مورد باید چند اتفاق رو رعایت کرد:
1. پرهیز از تکرار
2. بیانی نزدیک به بیان و خواستههای مردم
3.ایجادسبک جدیدی در انتقال موضوع همراه با صداقت»
نیکبین با اشاره به اینکه در این روزگار برای اجرا خوب حرف زدن کافی نیست، توضیح داد: «یک مجری باید بلد باشد تا نکات خوب را به مخاطب القا کند و این یعنی همان نقطه آگاهی و سواد مجری و چیزی که مردم خوب میفهمند و درک میکنند.»
او در پایان عنوان کرد: «من و هر شخص دیگری که افتخار این رسالت را داشته باشیم، باید این تغییرات اساسی را در خودمان ایجاد کنیم. مخاطب آگاه این روزها به خوبی درک میکند و بعد از هربرنامه احساس اضافه شدن به داشتههایش را پیدا میکند و اگر از این مرحله به درستی عبور کنیم، این رابطه مجری و مخاطب مانا میشود و این اضافه شدن که به آن اشاره کردم همیشه بار علمی نیست گاهی داشتن یه حس خوب،حال خوب از دیدن برنامه است.»