به گزارش سایت خبری پرسون، بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با ذکر این مطلب افزود: بخشی از موضوعات در این جلسه مطرح و نقطه نظرات واحدهای مرتبط نیز اعلام و مقرر شد با همکاری مدیریت امور استانها و بازاریابی این مشکلات و پاسخ آنها به تفکیک تهیه و در اختیار تمام استانها و مدیران قرار میگیرد.
وی با تاکید بر اینکه همگرایی و تعامل نزدیک همه واحدها برای حل مشکلات در پست بانک ایران نقطه قوت بانک است، تصریح کرد: نقطه قوت ما برای رقابت با سایر بانکهای کشور چابکی و چالاکی بوده است و اگر از آن خوب استفاده نکنیم میتواند به نقطه تهدید بانک تبدیل شود.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه بازرسیهای انجام شده در شبکه بانکی کشور نشان میدهد که پست بانک ایران در دو بخش در بین بانکهای کشور عملکرد مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: نخست در بخش تضامین تسهیلات اشخاصی که از پست بانک ایران حقوق دریافت میکنند و بخش دوم، مسترد کردن سود قراردادهای مبادله ای است که از نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی، پست بانک ایران با اطلاعرسانی از طریق سایت بانک و شعب، مسولانه رفتار کرده و شفاف سازی لازم را انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ماه دی و بهمن رشد منابع در بانک بسیار پایین بوده است و حتی خروج منابع نیز داشته ایم، افزود: بر طبق آخرین گزارش تا 29 بهمن ماه حدود 300 میلیارد تومان در استانها و مناطق افزایش منابع داشته ایم.
شیری با بیان اینکه در تئوری مصرف چرخ دندهای، هر گاه درآمد خانوار افزایش پیدا کند، مصرف هم افزایش پیدا میکند ولی وقتی درآمد کم میشود، مصرف کاهش پیدا نمی کند بلکه در یک سطح باقی می ماند، گفت: این موضوع در بانک هم صدق میکند به صورتی که در ماه بهمن با افزایش 3 هزار میلیارد ریالی منابع بانک، 24 هزار میلیارد ریال افزایش مصارف داشته ایم که نسبت 1 به 8 را نشان میدهد و بنابراین باید تجهیز منابع را جدی بگیریم.
مدیرعامل بانک در پایان با تاکید بر مدیریت هزینهها در ماه پایانی سال، تصریح کرد: باید از ظرفیت طرح سه در 1000 استفاده مطلوب داشته باشیم تا وضعیت پایانی سال بانک بهتر شود.
بر اساس این گزارش، در این جلسه، مشکلات مدیریت شعب شش استان ایلام، البرز، اصفهان، بوشهر، اردبیل و آذربایجان غربی و با حضور ویدئو کنفرانسی مدیران شعب استانها و مناطق استان تهران بررسی و مدیران معین مرتبط گزارش پیگیریهای انجام شده و پاسخهای لازم را ارائه دادند.