برخی از صندوق‌های بازنشستگی زیان‌ده هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات در بخش صندوق‌های بازنشستگی گفت: واقعیت این است که تعداد صندوق های بازنشستگی زیاد است و برخی از این صندوق‌ها زیان‌ده هستند.
تصویر برخی از صندوق‌های بازنشستگی زیان‌ده هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی رضایی با اشاره به مشکلات در بخش صندوق‌های بازنشستگی گفت: واقعیت این است که تعداد صندوق های بازنشستگی زیاد است و برخی از این صندوق‌ها زیان‌ده هستند.

وی با بیان اینکه برخی از صندوق‌ها به دلیل عدم مدیریت مناسب دچار مشکل می‌شوند، بیان داشت: اساساً برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها نباید صندوق داشته باشند اما اقدام به این مسئله کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که ما با یک وزارتخانه عریض و طویل و پر درآمد همچون نفت مواجه باشیم، ایجاد یک صندوق توجیه دارد اما اگر سازمان دیگری بخواهد دست به این اقدام بزند حتما دچار مشکل می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین سازمان و وزارتخانه ایجاد کننده صندوق باید تامین مالی مناسبی داشته باشد تا بتواند صندوق بازنشستگی را مدیریت کند.

رضایی بیان داشت: به واقع بسیاری از صندوق های بازنشستگی ما زیان ده هستند و اگر فکری شود تا این صندوق‌ها کم و یا تعدیل شود خیلی بهتر است و چراکه این مسئله یکی از مشکلات شایع صندوق هاست و نگرانی هایی برای مردم و سهامداران ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مشکلات صندوق‌های بازنشستگی با حرف حل نمی‌شود و باید نشست و به صورت کارشناسانه مشکلات را برطرف ساخت.

385185