رئیس دانشگاه کارس عنوان کرد:

مشهد و حرم رضوی دنیای کوچکی با تمام جاذبه‌های هنری و فرهنگ اسلامی

رئیس دانشگاه قفقاز در ترکیه پس از بازدید از حرم مطهر رضوی تصریح کرد که حرم مطهر دنیایی با تمام جاذبه های هنری و فرهنگ اسلامی است که اگر کسی آن را درک نکرده باشد، نباید ادعا کند که دنیا را دیده است.
تصویر مشهد و حرم رضوی دنیای کوچکی با تمام جاذبه‌های هنری و فرهنگ اسلامی

به گزارش سایت خبری پرسون، پروفسور حسنو کاپو که بیش از 40 کشور اروپایی و آسیایی جهان را دیده است، طی بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی، شهر مشهد و حرم مطهر رضوی را دنیای کوچک شده‌ای با تمام جاذبه‌های هنری و فرهنگ اسلامی عنوان کرد.

وی، همراهی اصالت در هنر معماری اسلامی با تکنولوژی‌های روز دنیا در این کتابخانه را از شاخصه‌های ارزشمند این مجموعه دانست و این اصل را تنها برازنده مکان فرهنگی با پیشینه‌ای به قدمت هزار سال عنوان کرد.

حسنو کاپو، همچنین با اشاره به هنرهای معماری اسلامی به کار رفته در حرم مطهر رضوی و سایر ابنیه مذهبی مشهد گفت: اگر کسی مشهد و جاذبه‌های فرهنگی آن در حرم مطهر رضوی را درک نکرده باشد نمی‌تواند ادعا کند که دنیا را دیده است.

وی، ضمن تاکید بر معرفی هر چه بیشتر این مجموعه فرهنگی به دیگر کشورهای دنیا، این امر را مسیری برای مراودات فرهنگی سایر کشورها با ایران عنوان کرد و بازدید از این مکان را بر تمامی اقشار جوامع مسلمان و غیر مسلمان توصیه کرد.

سیدعلی اکبر ایشیک؛ رئیس انجمن اهل بیت(ع) شهر کارس کشور ترکیه و نماینده نمایندگی المصطفی ترکیه در پیگیری‌های همکاری های علمی با دانشگاه قفقاز و اغدیر نیز در این بازدید، کتابخانه آستان قدس رضوی را افتخاری برای تمامی شیعیان جهان برشمرد و از حضور در این مکان ابراز خرسندی کرد.

وی، ضمن ابراز ناتوانی از بیان احساسات عمیق قلبی خود به عنوان یک شیعه از حضور در حرم مطهر رضوی، به ارادت سایر گروه‌های مسلمان به ائمه معصوم (ع) اشاره داشت و سیاحت را جاذبه‌ای همراه زیارت در حرم مطهر رضوی عنوان کرد.

پروفسور انگین کلیچ جانشین رئیس دانشگاه، پروفسور مته جیهان رئیس دانشکده دامپزشکی، پروفسور آلپ سالان یوجه رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سازمانی، پروفسور عبدالمجید اوکجو رئیس دانشکده الهیات و پروفسور اوت کن سنگر مدیر مرکز پژوهش‌های الهیات از دیگر اعضای هیئت بودند که از کتابخانه آستان قدس رضوی بازدید به عمل آوردند.

385168