پیش بینی 25 هزار میلیارد تومان برای لایحه رتبه بندی فرهنگیان در سال آینده

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان تربت حیدریه اعلام کرد که طرح رتبه بندی معلمان تا پیش از این در حد افزایش حقوق بوده، اما در رتبه بندی فرهنگیان لایحه ای که دولت سیزدهم برای سال آینده به مجلس داده ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
تصویر پیش بینی 25 هزار میلیارد تومان برای لایحه رتبه بندی فرهنگیان در سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون،یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان تربت حیدریه گفت: طرح رتبه بندی معلمان تا پیش از این و در واقع فقط در حد افزایش حقوق بوده، اما در رتبه بندی فرهنگیان لایحه ای که دولت سیزدهم برای سال آینده به مجلس داده ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و اکون این مصوبه در مجلس و شورای نگهبان در حال بررسی است.

وی افزود: دولت تمام پیشنهادات دستگاه های اجرایی برای افزایش حقوق را کنار گذاشته و فقط رتبه بندی معلمان را در دستور کار قرار داده است.

نوری خاطرنشان کرد: بزودی مجوز تعیین تکلیف های آموزش وپرورش از سازمان استخدامی صادر خواهد شد و طبق توافق پرداخت برای حق التدریسی ها به صورت ماهیانه انجام می‌شود.

وزیر آموزش وپرورش در خصوص وضعیت بازنشستگان عنوان کرد: بازنشستگان مبلغی را در سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری پس انداز کردند و متولیان فرهنگیان هم همین سازمان هستند. البته این رفع مسئولیت از آموزش وپرورش نیست. لذا در گام نخست نباید فاصله زیادی بین شاغلین و بازنشستگان باشد و در طرح تحول بنیادین، این مورد نیز قید شده است .

منبع: فارس

384583