صدور اولین مجوز شهرک صنعتی در شهرستان زاوه

مسئول صنعت، معدن و تجارت زاوه با اعلام صدور نخستین مجوز شهرک صنعتی در این شهرستان گفت که بهترین فرصت و زیرساخت‌ها برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در کارهای تولیدی فراهم شده است.
تصویر صدور اولین مجوز شهرک صنعتی در شهرستان زاوه

به گزارش سایت خبری پرسون، امین امیری شادمهری مسئول صنعت، معدن و تجارت شهرستان زاوه اعلام کرد که با پیگیری‌هایی که در شهرستان از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار وقت صورت گرفت حدود ۲۵ هکتار زمین از محدوده معدنی کارخانه سیمان جدا و در آن کلنگ ناحیه صنعتی به زمین زده شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه مشخص و در محل مستقر شدند و عملیات اجرایی ناحیه صنعتی را آغاز نموده‌اند، چون زمین مقداری شیب دارد اکنون در حال مسطح کردن آن هستند ولی خوشبختانه از برنامه زمان‌بندی شده جلوتر هم هستیم.

مسئول صنعت، معدن و تجارت شهرستان زاوه تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت پیش‌بینی می‌شود طی ۶ماه آینده بتوانیم اولین جواز تأسیس را برای ناحیه صنعتی شهرستان زاوه صادر کنیم.

وی بیان کرد: هر چند هنوز زمین تحویل شرکت شهرک‌های استان خراسان رضوی است و به ما نداده‌اند ولی در آخرین بازدیدی که داشتم کارها به خوبی پیش می‌رود و امیدوارم سال ۱۴۰۱ اولین واحدهای تولیدی در ناحیه صنعتی شهرستان زاوه بنا شوند.

امیری شادمهری با بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی شبکه آب، برق و گاز در دست انجام است، عنوان کرد: خوشبختانه زاوه پتانسیل‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، در همین رابطه تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در شهرستان به ما مراجعه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه بیشتر محصول شهرستان زعفران است چندین سرمایه‌گذار متقاضی احداث واحدهای فراوری زعفران هستند، همچنین به دلیل دارا بودن واحدهای مرغداری بسیار، برخی هم درخواست کارگاه‌های تولیدی ورق مخصوص حمل جوجه‌های یک روزه را داشتند، از سویی چون نزدیک به مرز هستیم سرمایه‌گذارانی در زمینه بسته‌بندی مواد غذایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

مسئول صنعت، معدن و تجارت شهرستان زاوه گفت: اگر بتوانیم طی ۶ماه آینده ناحیه صنعتی زاوه را تکمیل کنیم افق خوبی پیش روی سرمایه‌گذاری شهرستان خواهد بود، افراد بومی خارج شهرستان هم داریم که مشتاق هستند لااقل شعبه‌ای از واحد تولیدی خود را در ناحیه صنعتی مستقر کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته هستیم معافیت‌های مالی و حمایت‌های خوبی از سرمایه‌گذارانی که به این شهرستان بیایند خواهد شد و دیگر نمی‌خواهد نگرانی داشته باشند، از سویی برای تسهیل کارهای سرمایه‌گذاران قول داده‌ایم تمامی اخذ مجوزهای لازم را خود ما پیگیری کنیم و آن‌ها فقط دغدغه تأمین سرمایه را داشته باشند.

امیری شادمهری اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری‌هایی که در شهرستان انجام خواهد شد نه تنها شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود بلکه به زودی تحولات خوبی در شهرستان زاوه اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه اکنون شهرستان زاوه تک صنعتی است و به جز تولید عمده سیمان کارخانه مهم دیگری نداریم، افزود: ناحیه صنعتی زاوه یکی از نیازهای اقتصادی شهرستان و از مطالبات قدیمی تولیدکنندگان و مردم این منطقه بود و سرمایه‌گذارانی که متقاضی کارهای تولیدی هستند، به دنبال زمین و مکان لازم برای احداث واحدهای تولیدی بودند و بهترین مکان برخوردار از زیرساخت‌های لازم نیز ناحیه صنعتی است.

مسئول صنعت، معدن و تجارت شهرستان زاوه یادآور شد: بر اساس برآوردهای اولیه حدود ۳۰ تا ۳۵ واحد تولیدی می‌توانند در ناحیه صنعتی زاوه مستقر شوند.

شهرستان زاوه تا آبان ماه سال ۱۳۸۷ یکی از بخش‌های تابعه شهرستان تربت‌حیدریه بود که از این تاریخ با مرکزیت شهر «دولت‌آباد» به شهرستان «زاوه» ارتقا یافت.

شهرستان زاوه با ۶۷ هزار و ۶۹۵ نفر در قالب ۲۰ هزار و ۶۳ خانوار یکی از قطب‌های تولید زعفران مرغوب است.

منبع : اینسا

384079