جهت رعایت حال شهروندان محقق شد؛

کاهش 90 درصدی شمار مراجعان زنجانی؛ رهاورد خدمات غیرحضوری

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ارائه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به گروه‌های تحت پوشش خود در این استان به میزان ۹۰ درصد مراجعات حضوری را کاهش داده گفت: در این راستا اقداماتی نیز برای توسعه و بهسازی فضاها در حال انجام است.
تصویر کاهش 90 درصدی شمار مراجعان زنجانی؛ رهاورد خدمات غیرحضوری

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مسعود علیاری با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به دنبال غیرحضوری کردن خدمات مورد نیاز مردم است، افزود: علاوه بر آن تامین اجتماعی به استانداردسازی فضاهای مورد نیاز خود نیز توجه ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی ۳۰ خدمت غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ این سازمان را به مراجعه‌کنندگان ارائه کرده که این مهم با هدف کاهش مراجعه حضوری و ارائه خدمات بهتر انجام گرفته است.

علیاری با بیان اینکه تامین اجتماعی استان در زمینه عملکرد خود موفقیت‌های زیادی داشته است، ادامه داد: تامین اجتماعی زنجان در بین ۳۳ استان کشور طی پنج سال متوالی رتبه اول را کسب کرده، که ماحصل این مهم پیشرو بودن زنجان در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۰ خدمت غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی این اداره کل، متولی و راهبری اجرای هشت مورد آن را بر عهده داشته است، اظهار داشت: این استان در زمینه خدمات غیرحضوری رتبه اول کشوری را در اختیار دارد و در زمان حاضر همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این سازمان حتی از منزل خود بدون مراجعه حضوری خدمات مورد نیاز را آنلاین دریافت و انجام می‌دهند.

علیاری اظهار داشت: با کارهای انجام گرفته حتی در دورافتاده‌ترین مناطق استان همانند طارم و دندی شعباتی با هدف ارائه خدمات به مراجعان ایجاد شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه این اداره کل بر خدمت رسانی بهتر نسبت به احداث ساختمان شعبه ۲ در مناطق کم برخوردار شهر زنجان اقدام کرده است، ادامه داد: اغلب مراجعین شعبه ۲ و بخشی از شعبه یک تامین اجتماعی استان در منطقه غرب ساکن هستند و براین مبنا برای انجام خدمات مورد نیاز مجبور هستند به مرکز شهر تردد کنند.

وی افزود: تامین اجتماعی برای خدمت‌رسانی مطلوب باید شعبه‌ای در مناطق محروم نیز دایر کند، که شعبه ۲ برای پوشش بهتر گروه‌های هدف در مناطق کم برخوردار شهر احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

علیاری افزود: به رغم مشکلات مالی سازمان تامین اجتماعی پروژه در سال ۹۶ به پیمانکار تحویل داده شد و اکنون به بهره‌برداری رسیده است که این مهم می تواند علاوه بر رونق منطقه رضایت‌مندی را نیز به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از بهترین پروژه‌های تامین اجتماعی در سطح کشور است که در منطقه‌ای محروم و کم‌برخوردار احداث شده که تلاش می‌شود تا طی ۱۰ روز آینده این مکان به طور رسمی نسبت به خدمات‌رسانی اقدام کند.

منبع: ایرنا

329732