ذوب آهن اصفهان می‌تواند در توسعه ریلی چابهار نقش مهمی داشته باشد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، پنج شنبه ۳۰ دی ماه با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه لجستیک چابهار، گفت: این شرکت با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند در راستای توسعه ریلی چابهار نقش مهمی را داشته باشد.
تصویر ذوب آهن اصفهان می‌تواند در توسعه ریلی چابهار نقش مهمی داشته باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، «سعید محمد» در این بازدید با مسئولین ذوب آهن درخصوص تعامل و همکاری بیشتر گفتگو کرد و تولید ریل را دستاورد بزرگ کشور توسط ذوب آهن اصفهان برای توسعه حمل و نقل ریلی توصیف کرد.

محمد جعفر صالحی معاون خرید و علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن نیز در غرفه این شرکت با مسئولین بازدید کننده مذاکره نموده و پاسخگوی بازدیدکنندگان بودند.

معاون خرید ذوب آهن اصفهان در گفتگو با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر حمایت از تولید ملی، اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی در شرایط کنونی جهت تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن و زغال سنگ با مشکلات بسیاری مواجه است و ذوب آهن به دلیل عدم برخورداری از سهمیه سنگ آهن، مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی افزود: حرکت شرکت های معدنی به سمت تولید فولاد که در تخصص آن ها نیست، نادرست است و این شرکت ها باید به افزایش کمی و کیفی تولید در حوزه معدن تمرکز کنند.

صالحی اظهار داشت: اگر ذوب آهن اصفهان دغدغه تامین مواد اولیه نداشته باشد، می تواند بیش از گذشته محصولات مورد نیاز کشور از جمله ریل را تولید کند که در توسعه زیر ساخت های حمل و نقل ریلی نقش مهی دارد.

رضا راستی مدیر کل دفتر ترانزیت گمرک ایران و محمدعلی خاشی، ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان، دیگر مسئولینی بودند که در غرفه ذوب آهن اصفهان حضور یافتند و با سلطانی مدیر امور فنی و برنامه ریزی تولید شرکت گفتگو کردند.

همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار با حضور سعید محمد معاون رئیس جمهور و دبیر شواری عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از کارشناسان و متخصصان حوزه حمل و نقل کشور، ۳۰ دی ماه آغاز به کار کرد.

هدف از برگزاری همایش و نمایشگاه یاد شده معرفی ظرفیت ها و امتیازات بندر چابهار به عنوان کانون جدید لجستیک و زنجیره تامین کشور است.

همچنین، در همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار راهبردهای عملی برای فعالسازی دالان ترانزیت جنوب-شمال از طریق چابهار و جایگاه لجستیکی این بندر به عنوان محور توسعه مکران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

381292