رویکرد وزیر علوم، ارتباط دانشگاه و پارک علم و فناوری است

معاون وزارت علوم گفت: مهم‌ترین رویکرد وزارت علوم ارتباط علمی و پژوهشی با پارک علم و فناوری است.
تصویر رویکرد وزیر علوم، ارتباط دانشگاه و پارک علم و فناوری است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، علی خیرالدین معاون وزیر علوم بعدازظهر امروز در ادامه بازدید از مراکز نوآوری و کارآفرینی اظهارداشت: تعامل گسترده میان پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها، ورود اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در مجموعه و اتصال دانشجویان در قالب شرکت دانش‌بنیان و نیز خروجی دانشگاه فارغ‌التحصیل به ورودی پارک علم و فناوری ازجمله استراتژی و رویکرد وزارت علوم است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بستر برای ارتباط دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری و نیز افرادی که مایل به فعالیت در مراکز و پارک علم و فناوری هستند از دیگر اهداف است.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: وجود 49 پارک علم و فناوری در کشور که از 11 مورد دانشگاهی، 110 هزار 700 واحد فناوری، 6 هزار 700 شرکت دانش‌بنیان ایجاد هزار و 200 فرصت شغل در شرکت‌های دانش‌بنیان نشان از اهمیت به مراکز فناوری است.

خیرالدین در مورد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فارس بیان داشت: استان فارس با داشتن 350 شرکت و اشتغال 3 هزار و 200 نفر به‌سرعت مشکل گفتمان فناوری و نوآوری را در حوزه فرهنگ‌سازی برطرف می‌کند.

معاون وزیر اضافه کرد: بومی‌سازی فنّاوری، رصد فناوری دنیا و نیز تشکیل پارک علم و فناوری در راستای قرارداد 25 ساله با کشور چین، رفع چالش‌های نقدینگی و فروش محصولات و توجه به قانون مجلس شورای اسلامی مبنی برجهش تولید دانش‌بنیان در دستور کار وزارت قرار دارد.

380926