همه چیز درباره محیط‌بان محکوم به اعدام

برومند نجفی یکی از محیط بانان محیط زیست در کرمانشاه است که در سال ۱۳۹۹ به ضرب گلوله فردی به نام یوسف فلاحی را به قتل رساند و حالا در دی ماه ۱۴۰۰ حکم قصاص اعدام وی تایید شد.

تصویر همه چیز درباره محیط‌بان محکوم به اعدام

به گزارش سایت خبری پرسون، در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ در منطقه‌ حفاظت‌ شده بیستون کرمانشاه و جریان مواجهه نیرو‌های اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو به نام یوسف فلاحی ۳۳ ساله بدلیل تیراندازی جان خود را از دست داده و برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

جزئیات و محل درگیری

به این ترتیب که با وصول خبری به مسئول منطقه مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز در منطقه، این محیط بان به همراه سه محیط‌بان و مدیر حراست اداره کل، برای بررسی شرایط به منطقه مراجعه می‌ کند که با یک دستگاه خودروی پراید حامل ۶ مظنون به شکار غیرمجاز در حال خروج از منطقه مواجه می‌شوند و بعد از عدم تمکین راننده خودرو به‌ فرمان ایست مأموران و تلاش برای زیر گرفتن یکی از آن‌ها، درگیری رخ‌ داده و تیر اسلحه برومند نجفی سهواً به‌ جای برخورد با لاستیک، به یکی از سرنشینان برخورد می‌ کند که در اثر خونریزی زیاد، منجر به فوت وی می‌شود.

پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد و علی رغم پیگیری‌های فراوانی که خصوصا از سوی وکلای مربوطه انجام شد تا در حکم تغییری ایجاد شود، در نهایت این حکم قصاص تایید و ابلاغ شد.

جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان محیط زیست اعلام کرد: علیرغم پیگیری‌های قضایی صورت گرفته و تلاش گروهی وکلای مدافع پرونده‌ برومند نجفی، در خصوص جان باختن یک فرد در منطقه حفاظت شده‌ی بیستون استان کرمانشاه، دیوان عالی کشور، حکم دادگاه بدوی در خصوص قصاص محیط بان برومند نجفی را تایید و ابلاغ کرد.

در همین راستا امیدواریم با تلاش‌های معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و همراهی ریاست محترم قوه قضائیه، زمینه‌ بازنگری و تجدیدنظر در این حکم مطابق با دقت‌نظر در شرح وظایف یگان حفاظت محیط‌زیست و رعایت حقوق طرفین میسر و شرایط برای امنیت شغلی و فعالیت و تلاش بیش از پیش محیط‌بانان در حفاظت از طبیعت و آب و خاک ایران اسلامی مهیا شد.

منبع: صدا و سیما

380850