فلسفه و هدف نسخه‌ نویسی الکترونیک توجه به مناطق محروم است

بنیانگذار و رئیس انجمن تله مدیسین ایران گفت: فلسفه و هدف نسخه‌ نویسی الکترونیک مناطق محروم است چرا که بسیاری از مناطق با کمبود پزشک مواجه هستند که با این اقدام می‌توان به راحتی بیماران را ویزیت و نسخه تجویز کرد.
تصویر فلسفه و هدف نسخه‌ نویسی الکترونیک توجه به مناطق محروم است

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه نعمت الهی در خصوص نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: بسیار خوشحالم که این طرح در کشور آغاز شده است چرا که نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند پایه بسیاری از ایجاد نظامات و سلسله مراتب در وزارت بهداشت باشد. در واقع بسیاری از مسائلی که این روزها نگران آن هستیم با استفاده از اطلاعات الکترونیکی شدن فرآیندها می‌تواند به حل مسائل تا حدودی زیادی کمک کند.

رئیس انجمن تله مدیسین ایران با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن اقدامات به کنترل هر چه بهتر سیستم نظام ارجاع و نسخه نویسی می‌انجامد، افزود: توصیه می کنم که حتما تله ویزیت هم راه اندازی شود چرا که از این طریق می‌توان خدمات قابل توجهی را به بیماران به خصوص در مناطق محروم کشور ارائه داد.

وی ادامه داد: آینده طب پزشکی به سمت الکترونیکی شدن است و ما نیز تا جایی که ممکن است باید با صبوری اقدامات را در فضای الکترونیک و مجازی انجام دهیم و در هر جایی که امکان آن وجود ندارد حضوری انجام شود.

نعمت‌الهی گفت: نسخه نویسی سخت ترین قدم در این حوزه بود که آغاز شده است و سایر اقدامات از این پس آسان تر خواهد بود و بنده به عنوان رئیس انجمن از اینکه با اقدام باری از دوش ما برداشته شد تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات فنی و نرم افزاری نیازمند تیم مشترکی با حضور مهندسین آی تی و پزشکان هستیم در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات برطرف شود. در حال حاضر که در ابتدای راه هستیم فرصت خوبی است که مشکلات نسخه نویسی الکترونیک بررسی و رفع شود.

رئیس انجمن تله مدیسین ایران گفت: فلسفه و هدف نسخه‌نویسی الکترونیک توجه به مناطق محروم است چرا که بسیاری از مناطق با کمبود پزشک مواجه هستند که با این اقدام می‌توان به راحتی بیماران را ویزیت و نسخه تجویز کرد و دیگر نیازی نباشد که بیماران برای درمان به شهرها مراجعه کنند. این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که باید با قوت ادامه یابد.

380815