وزیر اقتصاد:

عملکرد بانک‌ های قرض‌الحسنه مطلوب و بهتر از سایر بانک‌ها است

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان معوقات بانک‌های قرض‌الحسنه زیر ۲ درصد است، یعنی بسیار بهتر از بقیه بانک‌ها عمل کرده‌اند.
تصویر عملکرد بانک‌ های قرض‌الحسنه مطلوب و بهتر از سایر بانک‌ها است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی عملکرد شبکه بانکی کشور را در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تشریح کرد.

وی بیان داشت: در سیستم بانکی، بانک‌هایی را داریم که بورسی نیستند، اما جزو کم مشکل‌ترین بانک‌ها هستند.

وزیر اقتصاد ضمن تأکید بر عملکرد مطلوب بانک‌های قرض‌الحسنه تصریح کرد: میزان معوقات بانک‌های قرض‌الحسنه زیر ۲ درصد است، یعنی بسیار بهتر از بقیه بانک‌ها هستند و باید سعی کنیم این بانک‌ها را تقویت کنیم تا توان تسهیلات‌دهی آن‌ها بالا برود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی آسان شدن دریافت تسهیلات برای افراد خوش‌حساب را ضروری دانست و گفت: قاعده‌گذاری‌ها برای افراد خوش حساب باید آسان‌کننده دریافت تسهیلات باشد و اعتبار افراد و سابقه آن‌ها به جای وثیقه، ملاک شود.

وی افزود: دسترسی به تسهیلات، شاخص بسیار مهمی است که این شاخص را قاعده‌های مجلس، دولت و بانک مرکزی تعیین می‌کنند و نباید این‌گونه باشد که فقط یک عده خاص به تسهیلات، دسترسی داشته باشند و باید موانع را برداریم.

خاندوزی تأکید کرد: در روزهای آینده، نخستین قدم را در این زمینه برمی‌داریم و به بانک‌های دولتی تکلیف خواهیم کرد در خصوص سطوح تسهیلات پایین حتماً با اتکا به اعتبار آن فرد عمل شود و اگر توان بازپرداخت تسهیلات را دارد، بدون وثیقه و بدون ضامن، این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در این مسیر آسیب‌ها را شناسایی می‌کنیم و چند ماه بعد برای سقف‌های بالاتر تسهیلات، نظام اعتبارسنجی و نهادسازی‌ها در کشور انجام خواهد شد و امیدوارم در روزهای آینده این خبر خوش را به مردم بدهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پرداخت تسهیلات به سرپرستان خانوارهایی که دچار بیماری کرونا می‌شوند نیز اظهار داشت: به علت شیوع کرونا، بانک‌ها را مکلف کردیم تسهیلات قرض‌الحسنه برای سرپرستان خانوار که دچار بیماری کرونا می‌شوند بپردازند و بانک‌ها با فرد آسیب‌دیده از کرونا که سرپرست خانوار است تماس می‌گیرند و از او می‌خواهند که اگر به تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز دارد، بیاید و تسهیلات را دریافت کند.

380737