هشدار پلیس فتا به والدین

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی ، مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی علاوه بر نقــض حریــم خصوصــی و حقوق کودکان و نوجوانان، آنها را در معـــــرض مخاطــــره و سوءاستفاده مجرمین قرار می‌دهد.
تصویر هشدار پلیس فتا به والدین

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم‌ سایبری پلیس فتا ناجا به موضوع کودکان سایبری و نقض حریم خصوصی اشاره و اظهار داشت: همزمان با پیشرفت‌های فضای مجازی، تهدیدهای مختلف و متنوع موجود در این بستر به ویژه در شبکه‌های اجتماعی که مشخصه اصلی آنها تعامل و ارتباط با سایر کاربران است، نگرانی‌ها در مورد امنیت کودکان و نوجوانان را بسیار افزایش داده است.

وی گفت: انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی ، مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی علاوه بر نقــض حریــم خصوصــی و حقوق کودکان و نوجوانان، آنها را در معـــــرض مخاطــــره و سوءاستفاده مجرمین قرار می‌دهد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به مساله حفظ امنیت کودکان در فضای مجازی آساره و اعلام کرد:کودکان و نوجوان به واسطه سن کم و عدم تسلط و آگاهى کافی در فضاى مجازى مى‌توانند قربانى آسیب‌ها و تهدیدات این فضا شوند.

وی با بیان اینکه سه نکته مهم براى حفظ امنیت و حریم خصوصى کودکان در فضاى مجازى وجود دارد تصریح کرد: والدین باید تنظیمات امنیتى و حریم خصوصى دستگاه‌هایى را که در اختیار کودکان قرار دارند فعال کرده و بطور مداوم آنها را بررسى کنند؛ همچنین بر فعالیت‌ آنها نظارت داشته باشند.

سرهنگ رجبی خاطرنشان کرد: والدین برای استفاده کودکان از فضاى مجازى قانون گذاشته و بصورت دوره‌اى و با استفاده از نرم‌افزارهاى مانیتورینگ بر فعالیت کودکان نظارت داشته باشید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود: باید مراقب تصاویرى که کودکان مى‌توانند در فضاى مجازى انتشار دهند، بوده و دسترسى آنان را خصوصا به تصاویر خصوصى محدود کرد.

منبع: فارس

380692