بیمه سرقت منازل مسکونی چه شرایطی دارد و بیشترین پوشش آن کدام است؟

یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد، مراقبت از اموال و وسایل خانه است. حادثه خبر نمی‌کند. هر لحظه امکان دارد به دلایلی خانه دچار آتش سوزی شود. در این صورت وجود بیمه‌ای که هزینه‌ های سنگین مالی را پوشش دهد، الزامی خواهد بود. در این مقاله درباره نکات خرید بهترین بیمه سرقت منازل بر اساس پوشش خسارت صحبت می‌کنیم.
تصویر بیمه سرقت منازل مسکونی چه شرایطی دارد و بیشترین پوشش آن کدام است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به روابط عمومی بیمه آسماری گفت: به شما خواهیم گفت که در چه صورت می‌توانید از بیمه سرقت استفاده کنید، پوشش حداکثری بیمه سرقت منازل چقدر است و اینکه بیمه سرقت منازل برای چه کسانی مناسب است. همراه ما باشید.

بیمه سرقت منزل چیست و چه کاربردی دارد؟

بیمه سرقت منازل یکی از پوشش‌های اضافه بیمه آتش ‌سوزی است که خسارت و هزینه‌های ناشی از سرقت خانه را پوشش می دهد. واقعیت آن است که هیچ ‌شرکت بیمه‌ای محصولی به نام بیمه سرقت ندارد. یعنی اگر قصد خرید بیمه سرقت را داشته باشید، ابتدا باید بیمه آتش ‌سوزی داشته باشید. سپس در کنار آن اگر نیاز به بیمه کردن کالای خانه در مقابل سرقت داشته باشید، باید پوشش سرقت را انتخاب کنید.

در چه صورتی می‌توان از بیمه سرقت منازل استفاده کرد؟

برای اینکه شرکت بیمه خسارت سرقت را پرداخت کند، شرایطی وجود دارد. در قرارداد بیمه سرقت منازل نوشته شده در صورتی‌که شکست حرز صورت بگیرد، شرکت بیمه آن را یک سرقت متعارف می‌داند. شاید بپرسید شکست حرز دیگر چیست؟ شکست حرز یعنی بیمه شده موارد بدیهی امنیت خانه را رعایت کند و سارق برای رسیدن به خانه مانعی را از میان برداشته باشد. مثلا اگر با طناب از دیوار بالا بیاید و یا اینکه با شکستن در و پنجره وارد خانه شود. موارد دیگر شکست حرز در ادامه آمده است.

با طناب از دیوار بالا بیاید

با کلید تقلبی در را باز کند و توسط بیمه شده در اختیار سارق قرار نگیرد.

پس از شکستن در و پنجره یا سوراخ کردن دیوار وارد خانه شود.

ورود سارق به صورت مخفیانه

اگر بیمه شده کلیدهای اصلی را با تهدید سارق در اختیار او بگذارد.

پوشش حرز برای شرکت‌های بیمه متفاوت است. برخی شرکت‌ها قبل از صدور بیمه از ساختمان بازدید می‌کنند. تعدادی دیگر تنها در صورتی بیمه صادر می‌کنند که خانه شما از حداقل‌های امنیت برخوردار باشد.

بهترین بیمه سرقت منازل بر اساس پوشش خسارت چیست؟

بیمه سرقت منازل هزینه‌های ناشی از خسارت یا سرقت کالا را پوشش می‌دهد. علاوه بر آن خانه در برابر آتش سوزی نیز بیمه می‌شود؛ اما بهترین بیمه سرقت منازل بر اساس پوشش خسارت چه شرایطی دارد؟ واقعیت آن است که برخلاف بیمه‌ ورزشی و تکمیلی، خسارت جانی و بدنی در بیمه سرقت تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. در صورتی که خسارت مالی به وجود آمده در اثر آتش سوزی و سرقت را بر اساس سقف پوشش قرارداد می‌پردازد.

خسارت مالی بیمه سرقت به دو دسته سرقت و آسیب وسایل تقسیم می‌شود. یعنی اگر وسایل خانه دزدیده شوند یا سارق به آن خسارت بزند، شرکت بیمه موظف است که بر اساس قرارداد خسارت آن را بپردازد. اگر پوشش سرقت در بیمه آتش سوزی دارید، پوشش‌های زیر برای وسایل به سرقت رفته ارائه می‌شود.

خسارت وسایل سرقت شده: در این پوشش خسارت وسایل سرقت شده پس از بررسی پرونده و نظر کارشناس بیمه پرداخت تعیین می‌شود. البته پرداخت این خسارت برای وسایلی است که از قبل ضمیمه بیمه نامه کرده‌اید.

خسارت آسیب به وسایل: در صورتی‌که در زمان ورود، حین و پس از سرقت بخشی از خانه خراب شود، بیمه خسارت آن را می‎‌پردازد. مقدار خسارت پرداختی بیمه به اندازه ارزش اشیای خراب شده تا سقف تعهدات بیمه نامه است.

خسارت تعمیر وسایل: به موجب این بند شرکت بیمه خسارت تعمیر وسایل را پرداخت می‌کند. البته اگر وسیله قابل تعمیر باشد.

در صورت سرقت خانه، ابتدا باید با پلیس تماس بگیرید. اگر پلیس در زمان مقرر حاضر نشد، خودتان به کلانتری منطقه رفته و شکایت را پیگیری کنید؛ زیرا برای دریافت خسارت، داشتن گزارش پلیس ضروری است.

چه مواردی در پوشش بیمه سرقت منازل قرار نمی‌گیرد؟

بیمه سرقت منازل خسارت جانی و بدنی را پوشش نمی‌دهد. همچنین بر اساس قرارداد انواع بیمه‌ها موارد دیگری وجود دارند که جزو تعهدات شرکت بیمه نیست. این موارد از دلایل آتش سوزی گرفته تا خسارت اموال را شامل می‌شود. برخی از این حوادث به ندرت رخ می‌دهند؛ اما بهتر است درباره آن بدانید. تعدادی از این موارد را در ادامه لیست کرده‌ایم. به آن‌ها خوب دقت کنید

· خسارت ناشی از جنگ، مواد رادیواکتیو، امواج صوتی، شورش، جنگ داخلی و آتشفشان

· خسارت ناشی از استهلاک وسایل (این مورد بر اساس نظر کارشناس بیمه تعیین می‌شود.)

· خسارت ناشی از نفوذ حشرات موذی از قبیل سوسک و موریانه

· خسارت به اموال از جمله: ارزهای خارجی، وجه نقد، انواع اوراق بهادار، سفته و تمبر (توصیه می‌شود پول و وجوه نقد خود را در بانک نگهداری کنید.)

· خسارت ناشی از تبانی و همدستی هر یک از کارکنان بیمه گر

· خسارت ناشی از عدم صداقت کارکنان بیمه گذار

· خسارت ناشی از آثار هنری، عتیقه، نقاشی گران‌قیمت و نسخه‌های خطی قدیمی

زمانی که بیمه گذار برای جا‌به‌جایی وجه نقد هیچ‌محافظتی در نظر نگرفته باشد.

لازم به ذکر است در شرایطی خاص می‌توان برخی از موارد بالا را تحت پوشش بیمه قرار داد. این موضوع به توافق با شرکت بیمه بستگی دارد. همچنین اگر به پوشش بیمه برای خسارت جانی و بدنی اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با کارشناسان حرفه‌ای بیمه آسماری مشورت کنید. کارشناسان و مشاوران بیمه آسماری در صورت امکان راه‌ حل‌های جایگزین درمانی از جمله بیمه درمان تکمیلی و بیمه دندانپزشکی را ارائه خواهند داد.

قیمت بیمه سرقت منازل چیست و بیمه چه میزان از خسارت را پرداخت می‌کند؟

هزینه بیمه سرقت منازل بر اساس پوشش خسارت تعیین می‌شود. ممکن است همانند بیمه‌های رایج دیگر از جمله بیمه تکمیلی بدون پایه بخواهید تعدادی پوشش به آن اضافه کنید. با توجه به ریسک سنجی شرکت‌های بیمه مواردی چون پول، طلا و جواهرات محدود شده است. البته در اینگونه موارد همه چیز به توافق شما با شرکت بیمه بستگی دارد. یعنی در صورت توافق و پرداخت هزینه اضاقی می‌توانید آن‌ها را نیز بیمه کنید.

بیمه سرقت منازل بر خلاف دیگر بیمه‌ها موارد استثنا زیادی دارد. مثلا اگر بخواهیم برخی از وسایل را بیمه کنیم، حتما باید در بیمه نامه قید شود. همچنین با پرداخت هزینه اضافه می‌توان برخی از اموال خاص را تحت پوشش بیمه قرار داد. به طور کلی قیمت بیمه سرقت منازل تابع نوع پوشش، موارد اضافی و لیست وسایل بیمه شده است. شرکت بیمه نیز خسارت را بر اساس سقف تعهد خود می‌پردازد. سقف تعهد بیمه نیز مبلغ مشخصی بوده که بر اساس قرارداد تعیین می‌شود.

بیمه سرقت منازل مسکونی برای چه کسانی مناسب است؟

بیمه سرقت منازل مسکونی برای کسانی مناسب است که احتمال سرقت بالا باشد. همچنین برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش سوزی نیز پیشنهاد می‌کنیم خانه خود را بیمه کنید. اما گروهی از افراد بیش از دیگران به بیمه سرقت منزل مسکونی نیاز دارند. برای اینکه دید بهتری نسب به این مساله پیدا کنید، تعدادی از آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم.

کسانی که لوازم خانگی گران قیمتی دارند و ارزش آن بسیار بیشتر از حق بیمه پرداختی است.

کسانی که در بخشی از خانه کالاهای خود را نگه داری کرده و از آن به عنوان انبار استفاده می‌کنند.

کسانی که ویلایی در شهرهای دیگر داشته و نگران سرقت وسایل خود هستند.

اگر قصد دارید وسایل موجود در لوازم خود را بیمه کنید، به بیمه آتش ‌سوزی برای مراکز غیر صنعتی نیاز دارید.

خرید بیمه سرقت منازل مسکونی با بهترین شرایط و امکان خرید اقساطی

در این مقاله درباره موارد تحت پوشش و عدم پوشش صحبت کردیم. همچنین نحوه محاسبه هزینه حق بیمه سرقت توضیح دادیم. بیمه سرقت قادر است بخش زیادی از هزینه‌های سنگین ناشی از آتش سوزی و سرقت را پوشش دهد. بیمه آسماری یکی از معتبرترین شرکت‌های بیمه در ایران است. این شرکت پس از سالها تجربه در ارائه خدمات بیمه یکی از بهترین گزینه‌ها برای بیمه آتش سوزی و پوشش‌های آن خواهد بود. آسماری به مشتریان خود خدمات بیمه با بیشترین پوشش بیمه‌ای، بیشترین سقف پرداخت و پرداخت سریع ارائه می‌دهد.

جهت خرید بیمه سرقت منازل مسکونی آسماری همین الان با شماره ۴۳۴۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای آسماری آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهد بود.

380679