بیت کوین در مرز فروپاشی

قیمت بیت کوین اکنون در نقطه‌ای بسیار حساس قرار گرفته که با وجود امکان حرکت به سمت ۴۵ هزار دلار، احتمال ریزش نیز وجود دارد.

تصویر بیت کوین در مرز فروپاشی

به گزارش سایت خبری پرسون، قیمت بیت کوین همچنان طی روزهای اخیر در حال نوسان به سر می برد، چراکه سرمایه گذاران منتظر خروجی کنفرانس بیت کوین آمریکای شمالی هستند که امروز در میامی آغاز می‌شود. قیمت بیت کوین اکنون در نقطه ۴۳۱۲۰ دلار معامله می‌شود که به طور قابل توجهی بالاتر از پایین ترین قیمت هفته گذشته در حدود ۳۹۵۰۰ دلار است.

بیت کوین اخیراً بهبود هرچند آرام اما مستمر داشته است؛ چراکه سرمایه گذاران آمریکایی با این واقعیت که نرخ بهره در سال جاری شروع به افزایش خواهد کرد، با خیال راحت‌تری برای خرید بیت کوین تصمیم گیری می‌کنند.

این هفته نیز سرمایه گذاران بر روی کنفرانس مهم بیت کوین تمرکز خواهند کرد. برخی از سخنرانان اصلی این رویداد، میلیاردر معروف، مارک کوبان خواهند بود که طی چند سال گذشته به یکی از حامیان اصلی ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

سخنرانان دیگری که در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد نیز عبارتند از: پیتر اسمیت موسس Blockchain.com، مایکل کونگ، موسس بنیاد فانتوم، و کاتلین بریتمن، بنیانگذار تزوس. همچنین بنیانگذاران تتر، ابرا و ریپل نیز در جمع سخنرانان این رویداد مهم خواهند بود. باید بدانیم که در صورت موفقیت آمیز بودن این نشست و کسب خروجی مناسب از آن، میتوانانتظار یک جهش قیمتی چشمگیر را از بیت کوین و البته آلتکوین ها داشت.

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت بیت کوین در هفته گذشته به شدت کاهش یافت و سپس شروع به بازگشت کرده و قیمت این ارز از ۳۹۵۰۰ دلار به بیش از ۴۳۰۰۰ دلار رسید. البته قیمت همچنان بیش از ۴۰ درصد کمتر از بالاترین سطح در یک سال اخیر است.

اکنون قیمت بیت کوین حول محور میانگین متحرک نمایی ۲۵ روزه و ۵۰ روزه (EMA) در حرکت بوده و همچنین اندکی کمتر از سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸ درصد است. نگاه دقیق تر نشان می دهد که بیت کوین الگوی پرچم نزولی را تشکیل داده است. همچنین به نظر می رسد که همزمان، یک الگوی پرش گربه مرده را نیز تشکیل داده است.

بنابراین، در حالی که چشم انداز قیمت بیت کوین خنثی است، این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت یک شکست نزولی داشته باشد. این باعث کاهش آن به حمایت کلیدی در ۴۰۰۰۰ دلار خواهد شد. سناریوی جایگزین این است که بیت کوین، مقاومت ۴۵۰۰۰ را دوباره آزمایش کند.

منبع: گسترش نیوز

380642