گفت و گو با «رضا توکلی» بازیگر سریال «نوار زرد»

گفت و گوی «رضا توکلی» را درباره نحوه حضورش در فصل دوم سریال «نوار زرد» بخوانید.
تصویر گفت و گو با «رضا توکلی» بازیگر سریال «نوار زرد»

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش در فصل دوم سریال «نوار زرد» به کارگردانی سروش محمد زاده و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی که این روزها از شبکه دو سیما پخش می‌شود، اظهار کرد: در این دو سال بعد از شیوع ویروس کرونا کمتر در آثار نمایشی حضور پیدا می کردم، حتی گاهی مواقع پیشنهادات خوبی داشتم اما به دلیل شرایط موجود چاره ای جز رد کردن آن‌ها نبود. برای مثال حضور در سریال «جزر و مد» علی عبدالعلی‌زاده که قرار بود نقش نخست آن را بر عهده داشته باشم، یکی از آن اتفاقات بود. بابت این امر نیز از همکارانی که به من لطف داشتند و به آن‌ها پاسخ منفی دادم، عذرخواهی می‌کنم.

او ادامه داد: البته در آن ایام تجربه ای جدید را پشت سر گذاشتم و آن‌ هم اینکه در آموزشگاه‌هایی مشغول تدریس بازیگری شدم تا بتوانم تجربیات خود را به جوانان علاقه‌مند به این حوزه منتقل کنم. درباره حضورم در سریال «نوار زرد» هم باید بگویم در مشهد بودم که تماس گرفتند و برای حضور در این کار از من دعوت کردند.

بازیگر سریال «دادستان» خاطرنشان کرد: جالب است بدانید که در ابتدا حضور در «نوار زرد» را نپذیرفتم اما با اصرار دوستان قرار شد به محض اینکه از مشهد به تهران آمدم با آنها گفتگویی داشته باشم.

بازیگر سریال «سفر سبز» اضافه کرد: سروش محمدزاده کارگردان «نوار زرد» فردی بسیار مطلع و آگاه به کارش است و من به محمدرضا شفیعی بابت داشتن چنین کارگردانی تبریک می‌گویم.

بازیگر «نوار زرد» با بیان اینکه نقش او در این سریال دو وجهی بود، بیان کرد: سروش محمدزاده کارگردان مجموعه به من گفت که این نقش دارای دو وجه است و به همین دلیل ایفای چنین نقشی سخت است و از عهده هر کسی بر نمی آید. او به من لطف داشت و من اکنون می فهمم تا چه اندازه سخنش درست بود، چون از اظهارنظر مخاطبان مشخص است که کارم در این سریال از کیفیت لازم برخوردار بوده است، البته دوست ندارم این حرفم به معنای تعریف از خود تعبیر شود، زیرا در عرصه بازیگری هر اندازه جلوتر برویم، باز هم متوجه می‌شویم نکات بسیاری برای یادگیری وجود دارد.

بازیگر سریال «احضار» درباره تجربه حضور در سریال «نوار زرد» تشریح کرد: عوامل این سریال از کارگردان گرفته تا بازیگران و تهیه‌کننده یک گروه حرفه‌ای بودند و در همین راستا جا دارد از تهیه‌کنندگی آقای محمدرضا شفیعی به نیکی یاد کنم. من مدت ها بود که دوست داشتم باز هم با او همکاری داشته باشم زیرا به شدت به کارش واقف و آگاه است.

او در پاسخ به اینکه رمز موفقیت سریال های پلیسی چیست، تصریح کرد: به نظرم در این ژانر باید استانداردهای خود را بالا ببریم زیرا اگر بخواهیم به کلیشه های گذشته اکتفا کنیم، درواقع نتوانسته ایم در جذب تماشاگر موفق باشیم. یکی دیگر از شروط موفقیت سریال های پلیسی استفاده از تکنولوژی‌های روز فیلمسازی است که در کارهای این‌چنینی به شدت مورد نیاز است. در سریال «نوار زرد» خوشبختانه این اتفاق رخ داد به طور مثال حرکت دوربین در این سریال از جمله کارهای فاخر تلویزیون است.

توکلی در پایان با بیان اینکه انتخاب بانیپال شومون در این سریال بسیار به‌جا و درست بوده است، گفت: به سروش محمدزاده برای انتخاب این بازیگر تبریک می‌گویم. این بازیگر هم به لحاظ فیزیک بدنی و هم به لحاظ نگاه، دارای شرایط لازم برای ایفای این نقش بود. نگاه نافذ او به شدت با نقش همراه است و توانست به خوبی نقش یک پلیس ایرانی را بازی کند. درباره شومون این نکته را هم اضافه کنم که او به اندازه و به جا بازی می‌کند؛ امتیازی که در هر بازیگری وجود ندارد.

منبع: صبا

380560