حذف ارز 4200 تومانی به کنترل نوسانات بازار کمک می‌کند؟

نماینده مردم اهواز بیان کرد: مجلس موافق حذف ارز ۴۲۰۰ به صورت مقطعی و یک شبه نیست که مجددا باعث افزایش گرانی ها و تکانه‌های شدید اقتصادی شود تا قشر متوسط و ضعیف جامعه که درآمد ثابت و پایدار ندارند بیشتر از این دچار مشکل نشوند. در حال حاضر این موضوع ادبیات مشترک اکثر نمایندگان است.


تصویر حذف ارز 4200 تومانی به کنترل نوسانات بازار کمک می‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس اظهار کرد: چالش اصلی مشروطیت رای مجلس به کلیات بودجه ۱۴۰۱، حذف ارز ۴۲۰۰ از دارو و کالاهای اساسی که در ارتباط با سفره مردم می باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مجلس بر نحوه توزیع ارز ۴۲۰۰ اشکال دارد، افزود : در طی ۳ سال گذشته ۶۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور داده شد که پروتئین و موضوعات مرتبط به سفره مردم و دارو گران نشود اما متاسفانه این اعتبار به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار نگرفت و یک عده ویژه خوار دارای امضای طلایی از این ارز استفاده کردند.

یوسفی با تاکید بر اینکه خط قرمز نمایندگان مجلس، گران شدن معیشت و کوچک شدن سفره مردم است، گفت: در حال حاضر اکثر نمایندگان این موضوع را در کلیات مطرح کردند که به هیچ وجه کالاها برای مردم گران تر نشود و این مسئله را باید دولت مشخص کند.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: مجلس موافق حذف ارز ۴۲۰۰ به صورت مقطعی و یک شبه نیست که مجددا باعث افزایش گرانی ها و تکانه های شدید اقتصادی شود تا قشر متوسط و ضعیف جامعه که درآمد ثابت و پایدار ندارند بیشتر از این دچار مشکل نشوند. در حال حاضر این موضوع ادبیات مشترک اکثر نمایندگان است.

وی بیان کرد: معتقد هستم که تصمیم دولت به حق است زیرا بخش قابل توجهی از ارز ۴۲۰۰ به هدف اصابت نکرده اما دولت با حذف آن، می تواند بازار را کنترل کند؟ اکثر نمایندگان در حال حاضر منتظر ارائه برنامه دولت هستند و این موضوع برای ما مهم است که مکانیزم دولت چیست؟

یوسفی با رد مطالب مطرح شده درباره واقعی شدن قیمت‌ها، گفت: تاکنون منابع رسمی راجع به واقعی کردن قیمت‌ها صحبتی منتشر نکرده‌اند و همه گمانه زنی هایی در سطح شایعه است.

منبع: رهیاب

380490