وصل کردن گوشی به ضبط ماشین با چند روش ساده

وصل کردن گوشی به ضبط ماشین بدون نیاز به USB شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. اما با چندین روش که در ادامه توضیح میدهیم کار شما راحت می شود
تصویر وصل کردن گوشی به ضبط ماشین با چند روش ساده

به گزارش سایت خبری پرسون، سیستم صوتی اکثر اتومبیل‌های مدل جدید دارای درگاه USB است. می‌توانید از طریق این درگاه موبایل، ایپد و تبلت دارای سیستم عامل اندروید یا iOS است را به سیستم صوتی یا همان ضبط ماشین وصل کنید. اتصال گوشی به ضبط ماشین جدید از طریق usb امکان پخش فایل‌های صوتی و تصویری موجود روی آن را از طریق ضبط ماشین فراهم می‌آورد.

این راه یکی از بهترین و راحت ترین روش‌های موجود برای وصل کردن گوشی به سیستم صوتی ماشین است؛ چراکه برای ما این امکان را فراهم می‌کند بدون توجه کردن به موبایل در حال رانندگی از پخش آهنگ‌های مورد علاقه خود لذت کافی رو ببریم.

در برخی از ماشین‌ها در صورت متصل کردن گوشی به ضبط اتومبیل با کابل usb امکان همگام‌سازی صفحه گوشی با صفحه نمایش سیستم صوتی اتومبیل وجود دارد پس در نتیجه به راحتی می‌توانیم بدون نیاز به چک کردن صفحه موبایل، صفحه نمایش آن را ببینیم و این یک مزیت بسیار بزرگ برای کسانی که زیاد از تلفن همراهشان استفاده می‌کنند، محسوب می‌شود.

پس از اتصال دستگاه به ضبط ماشین، از بالای صفحه نوار گوشی خود را به سمت پایین بکشید و گزینه «شارژ از طریق USB» را انتخاب کنید. در برخی برندهای موبایل دیگر باید گزینه «انتقال فایل از طریق USB» را انتخاب کنیم. بعد از انجام این کار می‌توانید فایل‌های کلیپ موسیقی و هر مدیای موجود در گوشی موبایل از طریق سیستم صوتی ماشین پخش کنید.

اگر فکر می‌کنید برای متصل شدن گوشی به ضبط ماشین با usb نیازمند به اتصال گوشی به ضبط ماشین با usb هستید باید بگوییم خیر هیچ نیازی به این اپلیکیشن ندارید. برای این کار در واقع هیچ نیازی به اپلیکیشن نخواهید داشت اما نوع USB موبایل تعیین می‌کند که به چه موسیقی هایی را می‌توانید گوش کنید.

روش دیگری که می‌توان برای اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی ماشین از آن استفاده کرد، بلوتوث است. در ماشین‌های مختلف بلوث به صورت‌های مختلفی فعال می‌شود. برای مثال در برخی از ماشین‌ها تنها فشردن یک دکمه کافی است تا بلوتوث روشن شود اما در برخی دیگر سیستم کمی پیچیده است و برای اتصال باید فرمان Pair Bluetooth را فعال کنید.

در برخی از ماشین‌های دیگر هم باید به تنظیمات بروید و پس از طی کردن مسیر پیچیده‌تری بلوتوث را روشن و برای اتصال آماده کنید.

برخی از خودروهای مدل قدیمی‌تر ممکن است به سیستم بلوتوث مجهز نباشند بنابراین، اگر اصرار دارید که برای اتصال تلفن همراهتان به سیستم صوتی ماشین از روش بلوتوث استفاده کنید؛ می‌توانید با کمک روش‌هایی خودروی خود را مجهز به بلوتوث کرده و از آن استفاده کنید. عوض کردن سیستم صوتی خودرو، استفاده از دستگاه هایی تحت عنوان UNIVERSAL SYSTEMS و… نمونه‌هایی از این روش‌ها است.

یکی از مشکلاتی که این روش می‌تواند داشته باشد این است که ممکن است در روش استفاده از بلوتوث تلفن همراه شما به خوبی با سیستم صوتی خودروتان همگام نشود و ناهماهنگی‌های ایجاد شد از کیفی بخش موزیک بکاهد.

یکی از ساده‌ترین راه‌های اتصال تلفن همراه به ضبط ماشین، کابل اتصال یا همان AUX که دو طرفه است. یک سمت آن به گوشی و سمت دیگر آن به ضبط متصل می‌شود، همه ما نمونه‌های مختلف این کابل را در ماشین‌های مختلف دیده‌ایم. با کابل aux به راحتی می‌توانید موزیک صدا و آهنگ از طریق ضبط پخش کنید.

قبل از خریداری کابل AUX ضبط ماشین خود را چک کنید و مطمئن شوید که دارای ورودی AUX باشد. برای این منظور پس از اتصال کابل از بخش mode ضبط گزینه AUX را انتخاب نمایید و موزیک مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از گوش دادن به آن‏ها لذت ببرید.

اتصال گوشی به ماشین با استفاده از رادیو هم امکان‌پذیر است. اما این گزینه آخرین گزینه پیش روی ما است زیرا روش سخت‌تر و پر هزینه‌تری نسبت به سایر روش‌ها به حساب می‌آید. تا به امروز حتما دستگاه‌هایی را دیده‌اید که به فندکی ماشین متصل می‌شوند. در واقع نام این دستگاه ها « FM Radio Transmitter » است و با کمک آنها هم می‌توان تلفن همراه را به ضبط صوت ماشین وصل کرد.

منبع: تصلا

380376