طبق گزارش های رسیده به خبرنگار پرسون؛

اختلال در سامانه نهضت ملی مسکن رفع نشده است

اگر مردی در سن پایینتر از 23 سال ازدواج کرده باشد، چرا باید از تسهیلات مسکن ملی بی‌نصیب بماند؟
تصویر اختلال در سامانه نهضت ملی مسکن رفع نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، در20 دی ماه وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد که سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن به روزرسانی شده و اختلالات رفع گردیده است. اما در واقعع هیچ کدام از مشکلات حل نشده است و کاربران در موقع ثبت نام با اختلال های زیادی مواجه می شوند.

در حالی که چندین روز از زمان اعلام شده وزارت راه وشهرسازی مبنی بر ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال گذشته، اما هنوز افراد موفق به ثبت نام در سامانه نمی شوند و با اختلال های گوناگون مواجه می شوند.

شرایط ثبت نام برای متقاضیان به شرح ذیل می باشد:

شرایط عمومی ثبت‌‌نام اولیه:

  • امکان ثبت‌نام صرفاً برای متقاضیان مرد مجرد (بین 23 سال تمام تا 44 سال تمام) مجاز است.
  • داشتن حداقل 23 سال تمام سن در هنگام ثبت‌نام.
  • نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی.
  • عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی (دارا بودن فرم "ج" سبز) از تاریخ 1357/1/1.
  • دارا بودن سابقه سکونت در شهر محل تقاضا براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی.
  • ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر تحویل عقد نامه ازدواج رسمی قبل از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی.

تبصره 1: همسر متقاضی در هنگام تحویل واحد میبایست حائز شرایط قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن باشد (فاقد مالکیت خصوصی و دارای فرم "ج" سبز) باشد.

تبصره 2: در صورتیکه فرد پس از تحویل واحد مسکونی از همسر خود جدا شود (طلاق بگیرد) فرم "ج" هر دو زوج تا پنج سال پس از وقوع طلاق قرمز باقی خواهد ماند و در این مقطع زمانی (پنج سال پس از وقوع طلاق) امکان استفاده از تسهیلات دولتی مسکن را نخواهد داشت. فرم "ج" زوج یا زوجه ای که مالک واحد مسکونی موضوع این دستورالعمل می‌باشد، قرمز باقی می‌ماند.

چند سوالی که مسئولین باید پاسخ دهند

  1. اگر مردی در سن پایینتر از 23 سال ازدواج کرده باشد چرا باید از این تسهیلات بی نصیب بماند؟ مگر دولتمردان جوانان را تشویق به ازدواج نمی کنند؟ پس چرا در این راستا تسهیلاتی در اختیار جوانان قرار نمی دهند؟
  2. درقسمت مدارک جهت احراز هویت تاکید شده است که اجاره نامه به عنوان سابقه سکونت 5 ساله قابل قبول نمی باشد. چرا نباید اجاره نامه مورد قبول واقع باشد زیرا بسیاری از افراد مستاجر هستند.
  3. چرا کد احراز هویت 45 دقیقه بعد از ورود به سامانه ارسال می‌شود؟
  4. کسانی که موفق به ثبت نام در سامانه گشتند چندروز پیش در بخش ارسال مدارک با مشکل مواجه شدند و دیروز پیامکی مبنی بر رفع اختلال دریافت کردند تا پرونده خود را تکمیل کنند اما هنوز متقاضیان موفق به ارسال مدارک نشدند و عملا گزینه ارسال مدارک کار نمی‌کند.

380374