هشدار هواشناسی؛ کوهنوردی نکنید

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی ناپایدار و بارش برف و باران در ارتفاعات طی هفته جاری از کوهنوردان خواست در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
تصویر هشدار هواشناسی؛ کوهنوردی نکنید

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان درباره وضعیت بارش در ارتفاعات در هفته جاری اظهارکرد: امروز (۲۵دی ماه) در رشته کوه زاگرس و البرز بارش برف داریم. در ارتفاعات شمال شرق، استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی همچنین استان‌های خراسان جنوبی و ارتفاعات کرمان نیز بارش به‌صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در هفته جاری در تمام استان‌ها بارش برف و باران خواهیم داشت، گفت: به غیر از استان سیستان و بلوچستان در بقیه استان‌ها بارش باران پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه (۲۶دی‌ماه) در کوه دماوند بارش برف دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه(۲۶دی‌ماه) در استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و گیلان بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات مجاور استان گیلان و استان‌های مجاور رشته کوه البرز در ضلع شمالی بارش برف مورد انتظار است همچنین در ارتفاعات استان کرمان و هرمزگان بارش باران همراه با سیلاب خواهد بود.

ضیاییان تاکید کرد: هفته جاری یک هقته پربارش است و بارش‌ها تا روز سه شنبه (۲۸دی‌ماه) ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) تا حدودی از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و در روز پنجشنبه (۳۰دی‌ماه) در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: می‌توان گفت که تنها روزی که در هفته جاری بارندگی نداریم روز جمعه (اول بهمن‌ماه) است و ما تقریبا درتمام هفته بارش باران داریم.

منبع: ایسنا

380247