۵ ایستگاه مترو آماده برای بهره برداری کامل

مجری خط ۷ مترو تهران با اشاره به بهره‌برداری از 5 ایستگاه مترو در خط 7 افزود: به زودی این ایستگاه آماده مسافرگیری می‌شود.
تصویر ۵ ایستگاه مترو آماده برای بهره برداری کامل

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود یوسفی مجری خط ۷ مترو تهران گفت: با افتتاح ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ که ماه جاری محقق شد، در حال حاضر ۱۷ ایستگاه از این خط به بهره‌برداری رسیده است و به این ترتیب فقط عملیات اجرایی ۵ ایستگاه دیگر باقی‌مانده تا بتوان از تکمیل کل ایستگاه‌های خط ۷ سخن گفت.

یوسفی در ادامه به روند پیشرفت ایستگاه‌های در دست احداث اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم ایستگاه‌های بوستان گفتگو و خیابان شهدای هفدهم شهریور را تا قبل از پایان سال جاری تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسانیم. سال آینده نیز ایستگاه‌های شهید دادمان و میدان کتاب افتتاح خواهند شد و در نهایت ایستگاه ورزشگاه تختی به عنوان آخرین ایستگاه خط ۷ در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد. مجری خط ۷ مترو، دلیل زمان‌بر شدن روند تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی را برخی مسائل معارضاتی و تملک اراضی مورد نیاز برشمرد که البته در حال پیگیری است.

میانگین پیشرفت عملیات ساختمانی چهار ایستگاه بوستان گفتگو، خیابان شهدای هفدهم شهریور، شهید دادمان و میدان کتاب در حال حاضر بالای ۷۰ درصد است اما به لحاظ تجهیزاتی نواقص متعددی وجود دارد که با تأمین منابع مالی مورد نیاز قابل رفع خواهد بود.

منبع: مهر

380167