لطف «ای‌اف‌سی» به فوتبال ایران!

معمولا در فوتبال ایران مسئولان وقتی کاری را که وظیفه‌شان است انجام بدهند اما از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند به دنبال مقصر آن می‌گردند در صورتی که خودشان در این پرونده سهم به سزایی داشتند.
تصویر لطف «ای‌اف‌سی» به فوتبال ایران!

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید درخشان پیشکسوت فوتبال نوشت: من می‌شنوم که برخی اهالی فوتبال و کارشناسان می‌گویند باید فدراسیون فوتبال یا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای پاسخگو حذف این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا باشند در حالی که اصلا اینگونه نیست. مجوز حرفه‌ای در شرایطی به باشگاه‌ها تعلق می‌گیرد که آنها دارای استادیوم خصوصی، مالکیت خصوصی و نبود شاکی و بدهی باشند، استقلال و پرسپولیس کدام یک از این شرایط را دارند؟! فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان مرجع کار نظارت را برعهده دارند و هر باشگاهی که معیارهای آنها را نداشته باشد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند. باشگاه‌ها باید به سمت خصوصی‌سازی بروند و منبع درآمد آنها مشخص باشد، هزینه‌های که برعهده آنهاست شفاف‌سازی شود.

آنها طبق حساب و کتاب و قوانین و مقررات پیش می‌روند و هر باشگاهی که تابع قوانین آنها نباشد کنار گذاشته می‌شود. در تمامی این سال‌ها با ترفند مدارک را به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دادیم اما الان شرایط تغییر کرده و آنها هم اهل کاغذبازی و مماشات نیستند در نتیجه حذف این دو باشگاه اتفاق افتاد.در اینجا تقصیر فدراسیون فوتبال یا فلان کمیته چیست؟! مگر آنها می‌توانند با نامه‌نگاری به دنبال ابقای باشگاه سرخابی‌ها باشند وقتی هیچ یک از معیارهای صدور مجوز حرفه‌ای را ندارند. تمام ایراد و اشکالات از خود ماست.

کنفدراسیون فوتبال آسیا وقتی بررسی می‌کند و می‌بیند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی‌سازی نشده‌اند و مالکیت دولتی و مشترک دارند، درآمدزایی‌ها آنها شفاف نیست، قانون حق پخش تلویزیونی و‌کپی رایت را ندارد، این دو باشگاه استادیوم خصوصی ندارند آن وقت است که رای به حذف این دو باشگاه می‌دهد که یک امر طبیعی هم هست. کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا با ما دشمنی ندارند؛ ایراد اصلی از خود ماست. وقتی باشگاه‌ها زیرساخت مناسب ندارند و هر مدیری به جای اینکه فکری برای مشکلات کند تنها به دنبال کار خودش است و هزینه‌ای روی دست باشگاه می‌گذارد آن وقت در آسیا هم نمی‌تواند حضور پیدا کند. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حتی در رده‌های پایه زیرساخت درست و حسابی ندارند.

آن وقت برخی افراد چرا توقع دارند که این دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند؟! با کدام داشته قابل قبول چنین توقعی داریم؟! بهتر است افراد دست از سیاه‌نمایی بردارند و واقعیت‌ها را بگویند. نمی‌دانم برچه اساسی نامه دادیم و توقع ابقا در لیگ قهرمانان آسیا هم داشتیم. باید این واقعیت را قبول کنیم که باشگاه‌های ما برای صدور مجوز حرفه‌ای هیچ کاری نکرده‌اند البته یکی دو تا باشگاه تلاش کردند و به لحاظ زیرساختی شرایط خوبی فراهم کرده‌اند اما دو باشگاه سرخابی‌ها چنین شرایطی ندارند و به‌خاطر وابستگی به دولت هم بیشتر در معرض توجه هستند.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

379895