فضای مذاکرات با وجود پافشاری ایران بر مواضع خود امیدوارکننده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به فرمایشات اخیر رهبرانقلاب مبنی بر وحدت و مقاومت بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند محاسبات آمریکایی‌ها همیشه غلط است. مواضع رهبرانقلاب همواره روشن‌کننده و نقشه راه سیاست خارجی و داخلی است.
تصویر فضای مذاکرات با وجود پافشاری ایران بر مواضع خود امیدوارکننده است

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق فرمایشات رهبرانقلاب آمریکایی‌ با طراحی نقشه‌ و استراتژیک‌هایی در طول مذاکرات همواره سعی داشته‌اند ایران را به موضع ضعف هدایت کنند تا بتوانند امتیازات حداکثری بگیرند و طرف مقابل به امتیازات حداقلی قانع شود.

سعادتی می‌گوید: ازطرفی مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که در مقابل زورگویی آمریکایی‌ها تسلیم نمی‌شویم. مسئولان جدید وزارت امورخارجه کشورمان باید دقت کنند که مواضع نظام را رعایت و با فریب‌های مذاکره‌ای، مواضع ایران را تقلیل ندهند. متأسفانه در دولت قبل شاهد بودیم که برخی از مسئولان به دنبال این بودند که هرطور شده به توافق دست یابند و حتی مباحث داخلی را طوری در وین روبه روی طرف‌های غربی بیان می‌کردند که گویا اختلاف‌نظر وجود دارد.

مقاومت بر مواضع حداکثری می‌تواند موجب نتیجه مثبت برای ما باشد

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد که تنها راه پیش‌پای آمریکا بازگشت به برجام، اجرای تعهدات و پذیرش شروط ایران برای راستی آزمایی اجرای این تعهدات است. این روزها نیز خبر رسیده است که طرف‌های برجامی به‌جز ایران با نماینده آمریکا در وین پیرامون بازگشت به برجام دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

سعادتی تصریح کرد: آن‌طور که از مذاکرات به نظر می‌رسد، فضا کمی بهتر شده و پافشاری ما بر مواضع مان می‌تواند منجر به لغو تمام تحریم‌ها شود. هرچند دولت بایدن در داخل کشورش با اختلاف‌نظرها و تنش‌های اقتصادی و سیاسی روبه روست، اما همین مسئله می‌تواند پاشنه آشیل آن‌ها و نقطه قوت ایران باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها گفت: مواضع تیم مذاکره‌کننده ایران طبق فرمایشات و نقشه راهی است که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده‌اند و همین وحدت، یک‌صدایی، عدم‌تغییر و چرخش مواضع، ایستادگی و مقاومت می‌تواند ما را پیروز میز مذاکرات کند. همان‌طور که آرمان‌های انقلاب ایستادگی، مقاومت و استقلال بود، باید همین مسیر را طی کنیم.

منبع: رسالت

379429