تغییر کاربری گرمخانه خاوران

شهردار منطقه 15 تهران با اشاره به ایجاد مزاحمت معتادین برای اهالی محله افزود: گرمخانه خاوران تغییر کاربری می‌دهد.
تصویر تغییر کاربری گرمخانه خاوران

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه 15 تهران با حضور در صحن امروز شورای شهر اظهار داشت: محله رضویه در منطقه 15 بافت فرسوده ندارد دارای مردمی انقلابی ولی از قشر محروم است اولویت‌های مدیریت شهری بهبود وضعیت محله رضوی است و اقدامات خوبی طی 6 ماه آینده در این محله به صورت جامع انجام می‌شود.

وی به وجود گرمخانه و محل کوه‌سنگی در مجاورت محله رضویه اشاره کرد و گفت: کوه سنگی پاتوق معتادین متجاهر شده است و از آنجا که صعب‌العبور است و دسترسی به آن مشکل بوده پاتوقی برای این معتادان شده است.

شهردار منطقه 15 تهران با اشاره به اینکه 500 سرویس خاک در سمت کوه‌سنگی جمع کردیم و کاشت نهال در این محدوده انجام گرفته است گفت:‌1200 معتاد متجاهر اخیرا جمع‌آوری و تحویل کمپ بهزیستی شده است همچنین 340 معتاد فقط از محله رضویه جمع‌آوری شده است.

صباغ به طرح ویژه برای محور خاوران اشاره کرد و گفت:‌ اخیرا بازدیدی توسط زهرا شمس‌احسان عضو شورای شهر تهران از این محله انجام گرفته و جلسه قرارگاه اجتماعی مداوم برگزار می‌شود و نمایندگان دادستانی، بهزیستی، پلیس موادمخدر و شهرداری حضور دارند.

وی با اعلام اینکه تغییر کاربری گرمخانه خاوران بر اساس مصوباتی از بهزیستی گرفته شده است گفت:‌ این خبر خوبی برای شهروندان منطقه 15 به ویژه محله رضویه است و معتادان متجاهر به تدریج از گرمخانه به مراکز بازپروری و ترک موادمخدر اعزام خواهند شد.

شهردار منطقه 15 تهران به پلمب 200 واحد صنفی غیرمجاز که کار خرید ضایعات را در این منطقه داشته اشاره کرد و گفت: 160 مورد از این واحدهای صنفی با رأی دادستان منطقه پلمپ شده و 40 مورد اخطار گرفته و از امروز پلمپ آنها انجام می‌گیرد.

منبع: فارس

379362