به گزارش سایت خبری پرسون، بهرام نکاحی در این جلسه که در اولین ساعت آغاز بهکار ایشان برگزار شده بود، گفت: در مجموعه اتوبوسرانی، نیروهای توانمند و باتجربهای مستقر هستند که با همافزایی این نیروها در کنار هم، تمام توان و تلاشمان را به کار میگیریم تا شرایط را به نحوی که بتوانیم پاسخگوی مطالبات شهروندان باشیم و خدمات مطلوبتری به آنها ارائه کنیم، تغییر دهیم.
سرپرست شرکت واحد با استناد به سیاستهای کلان کشور در خصوص برونسپاری و توجه به بخش خصوصی در جهت افزایش بهرهوری و استفاده بهتر از مشارکت مردم در اداره امور در چارچوب مقررات و ضوابط، افزود: اعتقاد دارم، بخش خصوصی همکار ما در مسیر خدمترسانی به شهروندان است و از این رو، برای برونرفت از شرایط موجود به وضعیت مطلوب و ریلگذاری درست برای ایجاد تغییرات اساسی در مسیر ارائه خدمات بیشتر، از همکاران بخش خصوصی تقاضای همراهی دارم.
وی، بهبود شرایط موجود و دستیابی به وضعیت ایدهآل را نیازمند برگزاری جلسات مفصل کارشناسی، انجام بازدیدهای میدانی، ارتباط و تعامل حداکثری، نگاه واقعی به وضع موجود، احصاء و دستهبندی مسائل و مشکلات، انجام امور با روال منطقی، اقدام در چارچوب ضوابط و مقررات، مشورت با افراد مجرب، تشریک مساعی با متخصصان، رعایت ملاحظات اداری و اجرایی، اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات مؤثر و ایجاد نظم و انضباط در امور بر شمرد و گفت: به این منظور و در راستای برونرفت از شرایطی که در حال حاضر اتوبوسرانی تهران با آنها روبهروست، حداکثر استفاده را از ظرفیت موجود بهکار خواهیم گرفت.
نکاحی با تأکید بر اینکه برای خروج اتوبوسرانی تهران از شرایط موجود و هدایت آن در مسیری که مقصد آن خدماترسانی شایسته به شهروندان باشد، قطعاً با فرمان قبلی نمیتوان پیش رفت، افزود: به این منظور، رویکرد جدیدی اتخاذ خواهد شد که برای اجرای آن، نیازمند اراده مضاعف و همافزایی حداکثری هستیم تا با نتایج ایدهآل حاصل از آن، بتوانیم بر اساس سیاستهای ابلاغی مدیریت شهری پیش رفته و برنامهریزیها و اقداماتمان محدود به این دوره زمانی نباشد، بلکه نگاهمان معطوف به توسعه شرکت واحد و ارتقای کیفی و کمّی خدمات آن در افق آینده حمل و نقل پایتخت باشد.
وی با اشاره به اینکه یک زمانی، اتوبوس با پرداخت 17 و نیم درصد ارزش آن، وارد ناوگان می شد و مابقی آن را دولت و وزارت کشور پرداخت میکرد اما امروز باید صد در صد مبلغ خرید اتوبوس را خودمان پرداخت کنیم، اظهار کرد: این در شرایطی است که یارانه بلیت دریافتی نیز بسیار ناچیز است و ناگزیر، شهرداری تهران آن را میپردازد و در نتیجه، عدم حمایت از اتوبوسرانی تهران در ادوار مختلف، ناوگان را دچار فرسودگی کرده است.
نکاحی با بیان اینکه در حال حاضر، نه بخش خصوصی توان نوسازی ناوگان خود را دارد و نه اتوبوسرانی قادر به نوسازی ناوگان عمومی است، تصریح کرد: فرسودگی ناوگان و تجهیزات آن، میتواند به کاهش انگیزه افراد و پایین آمدن اعتماد به نفس آنها منجر شود که نتیجه آن، فرسودگی سرمایه انسانی است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به خصوص شهید گرانقدر، سردار حاج قاسم سلیمانی و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت: امیدوارم با اعتماد و حمایت شهردار محترم تهران، بتوانیم در راستای سیاستهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مدیریت عالی شهر تهران، حرکت کنیم و با عبور از مشکلات و شرایط سخت موجود، منشاء خیر و خدمت باشیم و روزهای خوبی را در حوزه حمل و نقل عمومی برای شهر تهران و شهروندان شریف آن رقم بزنیم.
نکاحی از مسئولیت به عنوان امانتی نام برد که باید در حفظ و نگهداری آن و نیز انتقال آن به مسئول بعدی با حداکثر دقت، تمام تلاشمان را بکنیم، افزود: البته، تغییر لازمه رشد و توسعه در هر حوزه است و امید است بتوانیم با انجام درست مأموریت و وظیفهای که به ما سپرده شده، تکالیف خود را به خوبی انجام داده و از این آزمون، سربلند و روسفید بیرون بیاییم.
نکاحی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم تا شرایط موجود را به سمت شرایط مطلوب تغییر دهیم و با حرکت در این مسیر، اهمیت و جایگاه شرکت واحد و شأن و کرامت همکاران از پایینترین سطوح سازمانی در صف تا عالیترین مدیران ارشد در ستاد را حفظ کرده و ارتقاء دهیم، تصریح کرد: البته، خدمت شایسته و در خور شأن شهروندان، قطعاً برای ما بسیار مهم است و برای رسیدن به شرایط ایدهآل در خدمترسانی مطلوب، باید تمام ظرفیت بخش داخلی در مجموعه مدیریت شهری و بخش بیرونی را که شامل دستگاههای ذیربط حاکمیتی و دولت است، بهکار گیریم.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اهمیت و جایگاه حوزه حمل و نقل عمومی به طور اعم و ناوگان اتوبوسرانی به طور اخص بر هیچکس پوشیده نیست، تأکید کرد: عبور از شرایط حاکم، نیازمند حمایت دولت و دیپلماسی قوی در لایههای مختلف از یک سو و استفاده از سرمایه ارزشمند و توانمند خانواده بزرگ اتوبوسرانی با توجه به تجربه، دانش و تخصص فراوانی که دارند و ظرفیت بالقوه بخش خصوصی از سوی دیگر و هدایت همه این اندوختههای معنوی و مادی در کانال همافزایی برای خدمترسانی حداکثری به شهروندان است.
گفتنی است، در این جلسه تعدادی از معاونان و مدیران شرکت واحد و مدیران شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی پایتخت نظرات و پیشنهادات خود را در مورد موضوعات مختلف مطرح کردند.