دانشجویان علوم پزشکی مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند

دانشجویان علوم پزشکی در اعتراض به برگزاری امتحانات حضوری و شرایط بد خوابگاه ها مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

تصویر دانشجویان علوم پزشکی مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، جمعی از دانشجویان علوم پزشکی کشور صبح امروز چهارشنبه ۱۵ دی ماه در مقابل ساختمان ستادی وزارت بهداشت تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع در اعتراض به ابلاغ دستورالعمل برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی، حضور دانشجویان در خوابگاه ها را با توجه عدم امکان رعایت پروتکل های بهداشتی، موجب گسترش سویه اومیکرون بیماری کرونا دانستند.

دانشجویان علوم پزشکی همچنین تاکید کرده اند که با توجه به اینکه آموزش بخش عمده ای از دانشجویان به صورت مجازی بوده، امتحانات پایان ترم هم باید مجازی برگزار شود.

همچنین این دانشجویان در نامه ای اعتراض خود را به شرایط خوابگاه های علوم پزشکی اعلام داشته و خواستار رسیدگی وزارت بهداشت به شرایط موجود شده اند.

به گزارش مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ در نامه جدید موضوع امتحانات پایان ترم را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده بود.

در این نامه خطاب به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: «پیرو نامه شماره ۴۷۴۸/۵۰۰/ د تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۰ مبنی بر لزوم برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری، ضمن تاکید بر مفاد این نامه، به دلیل مشکلات موجود در تامین خوابگاه در برخی از دانشگاه‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی، دانشگاه‌ها مجاز هستند بخشی از آزمون‌های ورودی‌های سال ۱۴۰۰ خود را پس از تایید در شورای آموزشی دانشگاه به صورت مجازی برگزار کنند.»

منبع: مهر

378926