پوشش بیمه سلامت افراد کم برخوردار برای اجرای عدالت در سلامت

جانشین وزیر کشور گفت: طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار و پوشش بیمه سلامت برای اجرای عدالت و رفع یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌ها یعنی خدمات سلامت اجرایی شده است.
تصویر پوشش بیمه سلامت افراد کم برخوردار برای اجرای عدالت در سلامت

به گزارش سایت خبری پرسون، علی آقا محمدی جانشین وزیر کشور در اولین جلسه کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی توانمندسازی ساکنین محلات کم برخوردار که با حضور جانشین وزیر کشور برگزار شد، افزود: همکاری جدید ستاد توانمندسازی و تحول محلات، مشارکت و همکاری بین بخشی را می‌تواند سرعت داده و محقق کند و همه این موارد با انتخاب روش‌های اجرا که توسط سازمان بیمه سلامت تدارک دیده شده و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت پشتیبانی قرار می‌گیرد، اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این چهارچوب، ۲ هزار و ۲۰ محله تحت پوشش قرار می‌گیرند که ۴۴۰ محله مربوط به ستاد اجرایی، ۳۱۸ محله مربوط به کمیته امداد، ۲۱۵ محله مربوط به هلال احمر و حدود ۹۰۰ محله مربوط به سازمان بهزیستی کشور است. بنابر این سازمان‌های مسئول مشخص است.

رییس طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار گفت: سازمان بیمه سلامت در محله دروازه غار این تجربه را داشته و حدود ۹ هزار نفر را در مدت کوتاهی توانست بیمه کند. محله‌ای که مشخص شد ۷۵ درصد آنها در قلب شهر تهران، تحت پوشش بیمه قرار نداشتند. به رییس جمهوری اعلام کردیم که سازمان بیمه سلامت چنین همت بزرگی انجام داده است.

وی بیان کرد: به تازگی تفاهم‌نامه‌ای درباره اتباع امضا کردیم تا سرشماری و ساماندهی و مرتب کردن وضعیت اتباع به کمک شهرداران انجام شود. اگر اتباع سامان پیدا کنند، مانند اتباع قانونی تابع مقررات خواهند شد و بی نظمی از بین می‌رود.

آقامحمدی ادامه داد: این اقدامات ممکن است نقص‌هایی در ساختارها داشته باشد. به طور مثال در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران متوجه شدیم که برخی مناطق بیمارستان برای نظام ارجاع ندارند. در فرمان مقام معظم رهبری به سران قوا، ایجاد بیمارستان و لوازم مربوطه مورد توجه قرار گرفته است.

جانشین وزیر کشور گفت: در یکی از محلات تحت پوشش ستاد اجرایی فرمان امام که درمانگاه نداشتیم، عملیات آغاز شده و تا ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد. بنابر این برخی زیر ساخت‌ها که دچار مشکل است در طول طرح برای رفع آنها تلاش می‌کنیم تا بار مضاعفی روی دوش نظام سلامت کشور نباشد. موضوع نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک نیز در حال اجراست و می‌توانیم بعدتر برای برخی بیماری‌ها تدابیر ویژه‌ای بیندیشیم.

378903