به گزارش سایت خبری پرسون، این عملکرد درحالی بهدست آمده که آمار و ارقام در طی ماههای اخیر همواره از افت فروش این محصول حکایت داشتند. برای مثال، فروش گوشی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰، برابر با ۸/ ۲۷۵ میلیون دستگاه عنوان شد که به نسبت مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۹، کاهشی ۷/ ۱۱ درصدی را نشان میداد.
در سه ماهه دوم سال گذشته نیز نزدیک به ۴/ ۲۷۸ میلیون دستگاه گوشی عرضه شد که از افتی ۱۶ درصدی در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ خبر میداد. این روند اما در سه ماهه سوم بهتر شد و شرکتها توانستند ۶/ ۳۵۳ میلیون گوشی را عرضه کنند که با افت ناچیز ۳/ ۱ درصدی سالانه همراه بود. اما بالاخره شیب نزولی فروش گوشی به اتمام رسید و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، فروش گوشی در جهان به روند صعودی خود بازگشت. در این میان اما شرکت اپل توانست ۱/ ۹۰میلیون دستگاه گوشی را عرضه کند که این میزان فروش در یک بازه زمانی سه ماهه، تاکنون در تاریخ این شرکت سابقه نداشته است.
سامسونگ نیز با فروش ۹/ ۷۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در رده دوم ایستاد. این شرکت توانست سهم ۱/ ۱۹۱درصدی از مجموع فروش گوشیها در این سه ماه را از آن خود کند. ردههای سوم و چهارم این ردهبندی را شرکتهای شیائومی و اوپو از آن خود کردند که توانستند به ترتیب ۳/ ۴۳ و ۸/ ۳۳ میلیون دستگاه گوشی را روانه بازار کنند.
هوآوی اما به جایگاهی بهتر از پنجمی نرسید. آمارها نشان میدهد که این شرکت افت فروش محسوسی را به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرده است. این درحالی است که هوآوی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ توانست با کنار زدن اپل، در صدر این ردهبندی قرار گیرد که این جایگاه برای اولین بار به این شرکت رسیده بود. درحالحاضر، هوآوی با تحریمهای شدید آمریکا دست و پنجه نرم میکند.
برخی از منابع خبری نیز از تصمیم احتمالی این شرکت برای جدا کردن کسبوکار تولید گوشیهای هوشمند سری P و Mate حکایت دارند تا بهصورت یکی از شرکتهای زیرمجموعه فعالیت کنند؛ تصمیمی که مشابه آن درخصوص برند Honor نیز اتخاذ شد. مرکز IDC بر این عقیده است که رشد فروش گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۱ با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.
منبع: اقتصادآنلاین