سرلشکر باقری:

حاج قاسم از برخی سیاسیون بی‌مهری‌های زیادی دید/ "آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها" متزلزل شده‌اند/

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه "آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها" متزلزل شده‌اند، گفت: ا راه نورانی شهید سلیمانی را ادامه خواهیم داد و ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نخواهیم آمد.
تصویر حاج قاسم از برخی سیاسیون بی‌مهری‌های زیادی دید/ "آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها" متزلزل شده‌اند/

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در همایش یاران حاج قاسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیرغلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش و سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ‌حاج قاسم سردار دل‌های عالم است.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح با هم‌افزایی ماموریت‌های مقدس خود را با اقتدار انجام می‌دهند گفت: در کرمان پایتخت مقاومت با خدای خود عهد می‌بندیم که راه شهید سلیمانی را ادامه بدهیم و در راه امام و رهبری و شهدا بایستیم و مقاومت کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مورد حاج قاسم تعابیر با عظمتی به کار بردند که سابقه نداشت و فرمودند "باید به شهیدان حاج قاسم و ابومهدی المهندس به عنوان یک مکتب نگاه کرد" افزود: مکتب سلیمانی مدال افتخاری است که ولی‌فقیه به شهید سلیمانی اهدا کردند.

وی با بیان اینکه مکتب دارای عمق، رسالت، دقت، صحت و اثرپذیری است تصریح کرد: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی انسان‌ساز و عزت بخش است و در آموزش و تربیت نسل مسلمان جهان نقش خواهد داشت.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی هر چند یک فرد است اما این فرد یک اسطوره و صاحب یک مکتب است گفت: حاج قاسم تا روز شهادت بدون هیچ خستگی در جبهه‌ها خدمتگزاری کرد و به قدر کافی برای ما درس به جای گذاشت و بر ما است که درس شهید سلیمانی را بازگو کرده و نسل به نسل منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در تاریخ کمتر کسانی هستند که دارای ویژگی‌های ضد هم باشند و شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) این ویژگی‌ها را مطرح کردند گفت: شهید سلیمانی با تاسی از امام علی(ع) و رهبر معظم انقلاب این ویژگی‌ها را داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در اوج عطوفت با محرومان و فرزندان شهدا و امت اسلامی با دشمنان خشم و خشونت داشت یادآور شد: او همزمان در میدان رزم و نبرد یک فرمانده آگاه، شجاع، جسور و دانشمند بود و هم در دیپلماسی سیاسی تدبیر داشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق عینی آیه شریف "مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم" بود و باید دید که او چه کرد که دارای مکتب شد؟ افزود: شهید سلیمانی مطابق فقهی بود که روحانیت مطرح می‌کنند و مطیع امر ولی‌فقیه بود.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه حاج قاسم عاشق اهل‌بیت(ع) و صاحب روضه و برگزاری مجلس عزای حضرت زهرا(س) بود گفت: شهید سلیمانی تابع محض رهبر بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست و ذره‌ای تردید و تاخیر و تشخیص به رای از دستور ولی‌فقیه نداشت.

وی با بیان اینکه هیچ بن‌بستی برای او وجود نداشت با وجود اینکه کار او بسیار سخت بود اما متعقد بود خداوند کمک خواهد کرد افزود: بارها که گزارش بازگشایی در بن‌بست‌ها را می‌داد می‌گفت "از رزق‌های الهی بود که نصیب ما شد."

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید سلیمانی اخلاص و صداقت در گفتار و رفتار داشت و این صداقت موج می‌زد تصریح کرد: شهید سلیمانی فوق‌العاده بصیر بوده و در تحولات سیاسی در داخل و خارج کشور و به تمام جریان‌های سیاسی و فکری در کشور و منطقه مسلط و آگاه بود و البته آگاهی‌بخشی می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تلاش بی‌نظیری در وحدت افزایی و ارتقای روحیه ملی داشت و خط قرمز او ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی بود خاطرنشان کرد: دانش درایت و تدبیر حاج قاسم بی‌نظیر بود و تمام ابعاد حوزه ماموریتی خود را می‌دانست و حکمت عملی را می‌توانستیم در وجود او ببینیم. شهید سلیمانی بی‌مهری‌های زیادی دید و به‌دلیل سیاسی‌کاری‌ها تصمیمات او به هم خورد اما باز هم جلو رفت، کار کرد و خسته نشد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تکلیف‌گرا بود و امید به نصرت الهی داشت گفت: شهید سلیمانی فوق‌العاده شجاع بود و هیچگاه پایش نلرزید و همواره در خط مقدم فرماندهی می‌کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شجاعت شهید سلیمانی کور نبود و او مرد تدبیر، نقشه، استدلال و منطق بود بیان کرد: خداوند به شهید سلیمانی لطف کرده بود چرا که وقتی در راه خدا جهاد می کرد خداوند به او راه نشان می‌داد و وقتی کمک خداوند بود، ثبات قدم برقرار بود و در برابر دشمنان آنچنان می‌جنگید که هیچ کس را یارای مقابله با او نبود.

وی با بیان اینکه در سازماندهی جبهه مقاومت مشی خاصی داشت که اصلاً قابل قیاس نبود یادآور شد: شهید سلیمانی خود را مشاور و همراه جبهه مقاومت می‌دانست و به کسی امر و نهی نمی‌کرد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی راه را نشان می‌داد اما در فرماندهی آنها دخالت نمی‌کرد؛ با آنها همراه بوده و فردی تشکیلاتی بود گفت: این نیروی رزمی را هیچ کدام نداشتند اما شهید سلیمانی آنها را سازماندهی کرد و امروز بازدارندگی اساسی در برابر استکبار جهانی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه جلسه سازماندهی حزب‌الله در بیروت 22 ساعت طول کشید و شهید سلیمانی تمام موارد را با آنها مطرح کرد افزود: حاج قاسم ویژگی‌های فوق‌العاده زیبایی در برخورد با مردم داشت و دیدیم چگونه خود را به مردم سیل‌زده خوزستان رساند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه حاج قاسم مانوس و غمخوار خانواده شهدا بود و به آنها عشق می‌ورزید گفت: شهید سلیمانی مدیری همه جانبه بود و فقط یک ژنرال نظامی نبود و نگاهی پدرانه به جوانان کشور داشت و همه را فرزند ایران و انقلاب می‌دانست.

وی بیان کرد: یکبار پیش آمد که در جلسه‌ای حساس شهید سلیمانی می‌خواست جلسه را ترک کند و فردا از او سئوال کردم که چه شده بود؟ گفت "همشیره‌ام در بیمارستان عمل جراحی داشت و باید به او سر می‌زدم" که نشان از خانواده دوستی و مهربانی او بود.

سرلشکر باقری اشاره به اینکه اتفاقات مهمی در دنیا در حال رقم خوردن است تصریح کرد: تزلزل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از برکت خون شهید سلیمانی است و ما راه نورانی شهید سلیمانی را ادامه خواهیم داد و ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه نخواهیم آمد.

378732

مطالب مرتبط