بارش باران و وزش باد در جنوب / بارندگی شدید در شمال کشور

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران همچنین اظهار کرد که در مناطق سردسیر انتظار بارش برف داریم و در ارتفاعات مستعد، رگبار و تگرگ مورد انتظار است.

تصویر بارش باران و وزش باد در جنوب / بارندگی شدید در شمال کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیائیان رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران اعلام کرد: سامانه بارشی کل کشور را فرا خواهد گرفت که همراه با بارش باران و وزش باد در جنوب کشور است.

وی با اشاره به شمالی شدن شدت جریان بر روی دریای خزر بارش باران مناطق شمالی و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و در استان مازندران بارش باران شدت بیشتری دارد. وی همچنین ادامه داد که دریای خزر در سه روز آینده مواج خواهد بود.

ضیاییان همچنین برای نیمه شرقی کشور و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش باران پیش بینی کرد. همچنین با ورود موج دیگری از شمال غرب کشور بارش پراکنده برف و باران در مناطق شمال غرب و برخی مناطق غربی کشور خواهیم داشت.

برای ۱۶ دی (پنجشنبه) بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود و با ورود موج دیگری از بعدازظهر سه شنبه (۱۴ دی) از غرب کشور، شاهد بارش پراکنده برف و باران در مناطق غربی و شمال غرب خواهیم بود.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در سه روز آینده و دریای خزر دوشنبه (۱۳دی ماه) تا ظهر سه شنبه (۱۴دی ماه) و نیز چهارشنبه (۱۵دی ماه) مواج خواهد بود. جمعه (۱۷دی ماه) آسمان بیشتر مناطق کشور آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به صحبت های معاون دریایی اداره بنادر و دریانوردی لنگه با توجه به ورود موج بارشی به استان هرمزگان و افزایش سطح خطرهای دریایی وی اظهار داشت: بنادر گردشگری و مسافری غرب استان تا بهبود شرایط جوی تعطیل و هیچگونه خدماتی در مناطق گردشگری ارائه نمی شود .

پلاشی ادامه داد: تردد مسافر به جزایر شیدور، هندورابی، لاوان، ابوموسی، و مسیرهای منتهی به جزیره کیش تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی همچنین به هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی و عزیمت به جزیره زیبا و مرجانی کیش را دارند توصیه کرد: قبل از اقدام به سفر از پایدار بودن شرایط جوی حاکم بر منطقه دریایی اطلاع حاصل نمایند.

پلاشی ،پیش‌بینی کرد با توجه به وزش باد، ممنوعیت‌ و محدودیت در بنادر مسافری و گردشگری در غرب استان تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

همچنین با توجه به سطح نارنجی هشدارها در استان خراسان رضوی بنا به صحبت های مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی همه دستگاه های ذیربط در استان درحال آماده باش هستند.

هواشناسی استان خراسان رضوی عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد و تاکید بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی را نیز توصیه کرده است.

در مورد آب و هوای استان تهران هم بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز(۱۲دی‌ماه) تا چهارشنبه (۱۵دی‌ماه) آسمان استان تحت تاثیر امواج کم دامنه، به‌طور متناوب نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف و مه آلود خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

378642