راه‌اندازی سامانه «سفرهای زیارتی»

مهران فرشید ـ مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت ـ از راه اندازی سامانه جامع زیارت خبر داد.

تصویر راه‌اندازی سامانه «سفرهای زیارتی»

به گزارش سایت خبری پرسون، مهران فرشید ـ مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت ـ با بیان این‌که فاز نخست سامانه جامع زیارت همزمان با آغاز نام‌نویسی سفر سوریه راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: سامانه‌های پذیرش زائران حج، عمره و عتبات در این سامانه به آدرس http://ziarat.haj.ir/ تجمیع شده است.

وی افزود: این سامانه امکان تعریف انواع بسته‌های زیارتی را دارد و شرکت‌های مجری اگر بسته سفری را بعد از تایید، تعریف کنند می‌توانند آن را در سامانه زیارت بارگذاری کرده و از این طریق در معرض دید همه دفاتر زیارتی و خدمات‌گیرندگان قرار دهند.

به گفته او، شرکت‌های مجری، دفاتر خدمات زیارتی، زائران و کارشناسان ذی‌ربط در سازمان حج و زیارت می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

فرشید با بیان این‌که تمام فعالیت‌ها در سامانه جامع زیارت برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و سریع‌تر به مردم برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند تمام اقدامات و درخواست‌های خود را در این سامانه به صورت غیرحضوری انجام دهند و بسته‌های زیارتی را نیز از این طریق دریافت و انتخاب کنند.

او بیان کرد: ایجاد رقابت سالم و برخط، تنوع در بسته‌های زیارتی، توجه به تمام سلایق در قالب بسته‌های زیارتی، شفافیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت از جمله آثار راه‌اندازی سامانه جامع زیارت است.

این مقام مسؤول در سازمان حج یادآور شد: این سامانه در دست توسعه است و در حال حاضر فاز نخست آن رونمایی شده و در دسترس قرار گرفته و امید است با سرعت بیشتر سایر امکانات آن تکمیل شود و مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

سازمان حج و زیارت که به تازگی انحصار سفرهای زیارتی را از شرکت «شمسا» برداشته و به دفاتر خدمات زیارتی امکان فعالیت در مسیرهای زیارتی سوریه و عراق را داده است، متولی سفرهای زیارتی در خارج از ایران است.

منبع: ایسنا

378469